Publisert av: Skippern | januar 10, 2007

Snart sommer…?

Tittet akkurat ut av vinduet, så solen skinne på husveggen, og fikk umiddelbart assosiasjon til sommeren.

Den er langt unna, jeg vet det, men vi tåler å drømme litt. Og den teksten som kanskje aller mest ER sommer for meg, er Svantes Morgensang, av Povl Dissing.

Her er den 🙂

Se hvilken Mårenstund
Solen er rød og rund
Nina er gåed i Bad
Jeg spiser ostemad

Livet er ikke det værste man har
og om lidt er Kaffen klar.

Blomsterne blomstrer opp
Der går en Edderkopp
Fuglene flyver i Flok
når de er mange nok

Lykken er ikke det værste man har
og om lidt er Kaffen klar.

Gresset er grønt og godt
Bierene har det godt
Lungerne fråtser i Luft
å hvilken Stjerneduft

Gleden er ikke det verste man
og om lidt er Kaffen klar.

Sang under Brusebad
hun må vist være glad
Himlen er temmelig blå.
Det kan jeg godt forstå

Lykken er ikke det værste man har
og om lidt er Kaffen klar.

Nu kommer Nina ud
Nøgen med fuktig Hud
Kysser meg kærligt og går
inn for at gre sitt Hår

Livet er ikke det værste man har
og om lidt er Kaffen klar…

Povl Dissing

Responses

  1. Akk- Sommer og sol ja. Våren er min favorittårstid- også fordi den gir løfter om en snarlig sommer. Jeg synes alt blir så mye enklere, og humøret så mye mer sprudlende med en gang jeg får litt mer sol og varme inn i kroppen.

  2. Ja, men du vet Elle – vår og sommer hadde ikke betydd det samme for oss hadde det ikke vært for høst og vinter!

  3. Men det ER snart sommer! Nå blir det lysere, januar er halvferdig snart, og februar er så kort – da er det jo vår rett rundt hjørnet!

    Livet er ikke det verste man har – kaffen er allerede klar i dag 😉

  4. Kaffen er ALLTID klar!

    Du tenker som meg du. Alltid positivt. Det er bra 🙂 Forøvrig er jeg heldig stilt, som er glad i både sommer og vinter, har alltid noe å se fram til.

    Bare ikke sånn vinter som vi har akkurat nå…

  5. Her har vi til og med vært på cafe og kjøpt med oss americano to go hjem igjen. Verre kunne det vært!

  6. Det høres veldig bra ut, Iskwew! Da er det bare alt det andre igjen! :o)

  7. Den vinteren vi har akkurat nå er helt utmerket for meg. Det er opphold og kaldt, men lett fremkommelig. I Bergen har det regnet i i uoverskuelig fortid….

    Jeg ønsker meg selvsagt snø, men den kan vente til mars når jeg har muligheter til å nyttegjøre meg av den. Akkurat nå er det fint å slippe snø, slaps og salt i sykkel-maskineriet siden jeg ikke har tid til å rense og smøre så ofte som man burde..

  8. Yess 🙂

    En annen ting. Du har fått deg kategorier, ser jeg, men de vises ikke. Mekke litt med templaten, kanskje?

  9. Ja, det var det da. Det er noen saker her som jeg ikke helt finner ut av, bl.a vise beskrivelsen av meg selv, redigere i headinga mm.

    Template – hva er det? Kan ikke språket!

  10. Snø i MARS? Da skal det være vår!

    Et øyeblikk
    var våren her

    solen smilte med
    ertende blikk
    hjertet hoppet av
    forventningsfull fryd

    så begynte det
    å snø

    Iskwew © 2006

  11. Tiqui, hvis det er påsken du tenker på så er ikke den før i april, og da er jeg ikke sikker på om jeg er med lenger. Men det er kanskje mer avgjørende for deg at du er ferdig med oppgaven din i mars? ;o)

    Iskwew, vår i mars er bare lureri. Alltid! Nesten uansett hvordan vinteren har vært så kommer det en ladning med hvitt fra oven i mars. Og jeg tar imot, for det er noe greier i mars som jeg skal være med på. Etter at den er overstått derimot, så skal vi ha vår.

    Husket jeg å si at april også kan være lumsk??

  12. Gå inn på Presentation, der finner du templaten din, og så kan de filene redigeres. Da kan det være lurt å ta sikkerhetskopi av dem først 🙂

    Jadda, jeg vet at det kommer til å snø. Jeg har bursdag i mars, og det er sjelden jeg kan huske at det ikke har vært snø da. April er skikkelig lumsk, og noen ganger er det kaldt og guffent i mai også. Norge skal jo være 5 måneder vinter, men to skikkelige gjørmeperioder på 1-1 1/2 måned i begge ender.

  13. Du er flink asså 😀 Nå synes kategoriene.

  14. Ja, og jeg fant ut at jeg kunne velge rekkefølgen på sidebar’ene.

    Men å redigere i headinga får jeg ikke til. Den virker å være låst til det oppsettet jeg har valgt. Det ser ut som det går an å redigere på noe som heter CSS, men da må jeg visst kjøpe en oppgradering, og det vet jeg ikke om jeg gidder.

    Mulig jeg tester ut andre oppsett. Artig det også!

  15. I mitt template er bildet i headeren byttet ut – og det betyr at jeg må ha serverplass ja.

    Det er jo masse oppsett du kan teste. Selv brukte jeg ikke WordPress før jeg fikk eget domene, og da var det rett i gang med endring av CSS etc. Du kan sikkert gjøre mye uten å kunne gjøre det.

  16. Nettopp, Goodwill: Det aller viktigste for meg er at i mars kan jeg bruke dagene utendørs og da betyr været og føret noe. Akkurat nå er det liksom ikke helt relevant 😉

    Men det er ikke lenge til mars! Da er det allerede lysere og lengre dager 😀

  17. Var det ikke Bjørnstjerne Bjørnsom som ønsket seg April? Jeg ønsker meg Mai med varm luft, og vegetasjon i alle slags herlige farger (grønt er for øvrig yndlingsfargen min), men det kan nok og ha sammenheng med at vi har en del fridager da – i tillegg til bursdagen min (eller bursdagsuka mi som samboeren påstår).

    For meg blir livet adskillig lysere i slutten av februar, og holder seg i grunnen ganske så bra til ut oktober (i forhold til været). Desember har heldigvis et lyspunkt i jula:)

    Goodwill: Skjønner at vår/sommer ikke hadde vært så bra uten en litt kjøligere årstid og :).

  18. Mai er deilig, Elle! Det er da naturen eksploderer i farger, gresset blir grønt, trærne får lauv på seg, vårblomstene blomstrer og sevja stiger, både her og der.

    Det er ennå en stund til det, i skrivende stund snør det ute, selv februar med lyset er et stykke unna. Men hvis vi bare ser riktig vei så kommer vi dit 🙂

  19. For ikke å snakke om at jeg venter barn i begynnelsen av juni- Kommer krabaten litt tidligere, gjør det mai enda mer fantastisk :).

  20. Hah! Du kommer til å gå over tiden :o) Det er de 9 lengste dagene jeg kan huske, gitt.

  21. Den slags overtid er jeg glad jeg slipper, gitt! 🙂

  22. Det kan du være, Goodwill. Alt planlegges mot datoen, det er da det nye begynner, og så skjer det ikkeno, Dagen kommer, går, og ikke noe er annerledes.

  23. Ja, særlig på den tiden, forsommeren, kan jeg tenke meg at det blir noe tyngende 🙂

    Men så lenge det går bra glemmer man denslags!

  24. Nja… akkurat det er vel glemt, men det som kom etter de ni dagene er ikke fort glemt. Men det skal jeg ikke si mer om før Elle er ferdig med sin økt :o)

  25. Takk for at det tas hensyn til det- Prøver å lukke ørene for alle skrekkhistorier om det å føde, og vil ikke ha noen her heller.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

