Publisert av: Skippern | januar 11, 2007

Syk…

Goodwill er syk idag.

Det begynte som en bitteliten prikk langt bak i halsen tirsdag formiddag. Sikkert ingenting, tenkte Goodwill. Sikkert bare en liten irritasjon som går over like fort som den kom. Det var jo nesten ingenting.

Tirsdag ettermiddag…hvorfor forsvinner ikke den prikken da? Og – hva skjer – blir den ikke større, tydeligere? Grrrrr…..Goodwill vil ikke bli syk!

Onsdag…nå er det ingen tvil, sår hals, dårlig stemme, småvondt i kroppen. Goodwill ER syk. Kommer hjem etter jobben, orker ikke annet enn å gli ned i godstolen og bli der. Slapp, matt, veldig sår hals. Menn og forkjølelse er ikke noe småtteri altså!

Jeg er på jobb idag likevel. Har et møte som bare må gjennomføres, har proppet meg med paracet, nesespray og Fishermans (strongest there is) og stavret meg på plass.

Men så fort møtet er ferdig – svisj hjem. Dette er ikke noe blivende sted idag…

Oppdatert: Når man først er kommet på jobb, gjennomført møte og plassert seg godt i stolen er det egentlig like greit å bli værende her.

Hjemme kommer jo ungene fra skolen, da er det i hvertfall slutt på fred og ro i heimen – bedre på jobb🙂


Responses

  1. Hmm. Jeg kommenterte fra mobil her i sted. Den gikk ikke gjennom ser jeg.

    Men du… stakkar deg. Kom deg hjem nå, kryp under dynen og drikk masse te med honning. Ikke jobbing mer denne uken!

  2. Ja, det var planen det. Men nå som jeg har kommet hit og fått gjort unna et godt møte så er liksom man våkner litt til liv.

    Sitter og pusler litt, og det er kanskje like bra som å ligge hjemme og synes synd på seg selv?

  3. Så lenge du ikke har feber så. Da bør du heller være hjemme. Og du smitter jo alle de stakkars kollegene dine.

  4. Så så – vi driver da ikke og kliner her!😀

    Forøvrig så tror jeg det er kollegaene mine som har smittet meg…

  5. Gjør dere ikke?? For en kjedelig arbeidsplass!

  6. Kjedelig arbeidsplass?

    Altså – først beklager du deg over den notoriske skjørtejegeren på jobben din – og så sier du at min arbeidsplass er kjedelig fordi vi ikke kliner?

    Hehe – alt til sin tid, kanskje😉

  7. Og kanskje en mellomting? :o)

    Etter 17 år, snart, på min arbeidsplass må jeg innrømme at det ikke er mye klining her heller.

  8. Jepp, en mellomting er helt sikkert nok🙂

    17 år? Jøss – du er like standhaftig som meg jo! Begynte her 1/12-89, det skulle bli…17 år det også🙂

  9. Jeg begynte 18/6-90 :o) Så snart 17 år. Vi er jammen stabil arbeidskraft, Goodwill!

  10. Jasså. Du er på jobb i dag også. Skulle ikke du være hjemme og bli frisk?

  11. Konjakken vet du! En i hvert bein! Jeg er i hvertfall bedre – heldigvis!

  12. Så bra! Cognac skal man ikke kimse av. Mulig jeg skal kjøpe inn en og ha stående, i tilfelle :o)

  13. Ja, det må du gjøre, for tenk om du ble syk uten å ha så nødvendige hjelpemidler tilgjengelig! :o))


Legg igjen en kommentar

Kategorier

