Publisert av: Skippern | januar 12, 2007

Rot i virkeligheten?

Spinner videre på noe jeg var innom i går kveld, den tøffe fighten Yssen vs Valla.

Som jeg skrev, så tror jeg ikke at Ingunn Yssen er så dum at hun går ut med slike påstander uten at det var noe i dem. I så fall måtte hun regne med å risikere søksmål mot seg?

Det har ikke vært noe tema.

Jeg fikk en umiddelbar assosiasjon i går, da jeg så Valla i pressekonferanse si at «påstandene er helt uten rot i virkeligheten». Det var til USA’s forrige president, Bill Clinton. Han sto fram med for all verden med viftende pekefinger og slo fast at «I did not have any sexual relationship with that woman, Miss Lewinsky…»

Trodde han virkelig at han kunne komme unna? Man kan vel si at han ble vel rimelig avkledd på det punktet. Jeg tror at man i slike situasjoner er bedre tjent med erkjennelse enn å være steil på at man ikke har gjort noe galt – og tro at det blir kjøpt.

Jeg tror Clinton lærte. Men Valla…ydmykhet har vel aldri vært hennes sterke side?


Responses

  1. Jeg tror Valla kommer til å få merke litt av den samme effekten… å blånekte har sjelden vært noen god strategi.

  2. Tja, jeg synes Yssen har drette seg loddrett ut ved å gå til media med det her.

  3. Det er jeg ikke så sikker på, i hvertfall ikke om du tenker på hvordan hun kommer ut av det – forutsatt at hun har noe å fare med. Og det tror jeg hun har.

    Som jeg kommenterte i en annen tråd her, Yssen er ikke noe persilleblad hun heller, og hun har selvsagt en agenda hun også. Det blir spennende å se hva den er.

  4. Er det ikke noen som har videoen? De var jo så flinke itl å ta videoen både på stemmen og øynene med lille Bill….

  5. Hva var det han het, han spesialetterforskeren som tok Ville Bill? Vi får sette ham på saken, så blir det nok vei i vellinga. Video? Fins nok det også!

  6. KishKish løgndetektor til skype og videoen på VG net… He he. Ville det ikke være flott overskrift i Dagbladet i morgen: Valla flunker KishKish løgndetektor!

  7. Bra for Dagbladet i hvertfall. Det måtte vel kunne kalles å bli tatt med buksene nede, og det så det svir.

    Men hun hadde vel vridd seg unna den også?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

