Publisert av: Skippern | januar 13, 2007

Lørdag kveld…

…dagen passert, maten fortært og regninger betalt. Har måttet ha en rolig dag idag, både fordi formen ennå ikke er på topp etter siste ukes sykdomsanfall, og fordi jeg trengte å summe meg litt etter gårkveldens lille haraball i Undre og Iskwews blogger. Makan til løssluppen og avansert enkel humor er det lenge siden jeg har opplevd. Simultankapasiteten ble grundig testet, og sannelig om jeg vet om jeg fikk med meg alle poengene. Men det er ikke så farlig, herlig var det uansett! Takk til dere begge!

Verken Dieselmannen eller hans Fru kom på besøk i løpet av natten, heldigvis. Derimot hadde ekle, varme vårvinder forvandlet oppkjørselen min til skøytebane i løpet av natten, så da jeg kom hjem fra shopping i ettermidag kom jeg bare halvveis opp – før jeg seilte nokså ukontrollert på stive hjul ned igjen. Heldigvis gikk det bra – kanskje det var skremmemonsteret til Iskwew’s Tigerunge som skremte vekk ulykkestrollet?

Ettersom jeg er litt indisponert blir det ikke løping disse dagene. Istedet benytter jeg anledningen til å lese Eremittkrepsene, av Anne B. Ragde. Har lest Berlinerpoplene også, og blir bare mer og mer glad i de menneskene. Vidunderlig bøker!

Responses

  1. Eneste som funker på slike skøytebaner er piggdekkene på sykkelen! Syklet opp en blank-is bakke i dag og merket med pirrende forventning at hjulene holdt grepet for hvert tråkk..

  2. Piggdekk på sykkel er ok. Piggdekk på bil er ikke ok, det har jeg ikke hatt på ti år. Den bakken opp til garasjen er den vanskeligste jeg forserer uansett, så jeg hadde strøsingel liggende, og etter et lite dryss av den kom jeg opp så lett som bare det.

    Vintersykling høres spennende ut!

  3. Her var det ny layout! Lys og fin var den.

    Vi hadde tenkt å gå tur i dag, men etter å ha brukt 10 minutter omtrent for å komme oss over gårdsplassen, så la vi det bokstavelig talt på is.

    Jeg får ikke trackbacks fra deg. Merkelig…

    Jeg kjøpte en bok i dag som heter Freakonomics. Med undertittel En usikkelig økonom utforsker alle tings skjulte sider.

    Der tenker jeg det ligger litt bloggemateriale.

    og jeg må snart være den eneste i Norge som ikke har lest Anne B. Ragde. Det må settes på to-do-listen.

  4. Gratulerer med ny layout og design! *se seg rundt* Denne var veldig innbydende!

    Godt å høre at du er forberedt med strøsingel og tilhørende tiltak.

    Iskwew: Jeg har heller ikke lest Ragde, men det er jo utrolig mye jeg kan tenke meg å gjøre fra mars av. Gleder meg til å få godbiter i bloggen inspirert av freakonomics!

  5. Hihi, Goodwill, den kommentartråden var virkelig bra, ja!
    Så sjøl takk!

    Denne templatet var fint det, Goodwill.

    *tommene opp*

  6. Syntes liksom det var litt mere Meg med litt mer lys! Men kanskje blir det flere endringer – hvem vet? Og trackbacks – hva er det? Hvordan fungerer det? *ingeniøren ser spørrende på*

    Idag har vi brent opp juletreet vårt sammen med juletrærne til alle naboene, og nå lager jeg middag: Svin indrefilét med fløtegratinerte poteter – alt lagd fra bunnen av. Rødvin til, tenker jeg. Det blir det, ja!

    Iskwew og Tiqui, de bøkene av Ragde er virkelig fine, når man kommer inn i dem. Berlinerpopene er litt tung å komme inn i, hun bruker mye tid på å ae persongalleriet, men når det først er på plass, så sitter det.

    Ble ferdig med Eremittkrepsene idag, og den sluttet på en slik måte at den siste boken i trilogien må anskaffes og leses rimelig kjapt!

  7. Ja, jeg synes det ble veldig fint her nå :o)

    Trackbacks vil si at det dukker opp en «kommenter» i den tråden du linker til på at du ha linket til meg. De står nederst under selve kommentarene. Mellom wordpress-blogger pleier det å gå på autopilot.

    Her er det en, f.eks.
    http://iskwew.com/blogg/2007/01/10/shia-og-sunni-muslim-som-skillelinje-i-irak-en-takelegging/

  8. Det har jeg sett noen ganger hos deg, ja. Men jeg aner ikke hvordan det fungerer, og hvorfor det ikke fungerer fra meg. Men jeg forsker videre på både dette og annet, så du skal ikke se bort fra at det plutselig er på plass :-))

  9. … men må man ikke sende egen trackback til trackbackadressen din hos deg da, Isk?

  10. Jeg tror ikke det Undre, ikke fra wordpress. Eller må du det når den ikke er på WordPress.com? Hmmm.

    Jeg har vaffal ikke fått en eneste trackback fra Goodwill-bloggen *snufs*

  11. Jeg tror Undre har rett, i hvertfall finner jeg et felt til høyre her nå hvor jeg kan velge å legge igjen trackback.

    Men hvordan?

    Forske mer, Goodwill!

  12. Du har vel derimot fått mine har du ikke? Jeg har ikke gjort noe spess jeg…

    Undre vet nok svar :o)

  13. Jo, da du linket til meg i tråden om shiaer og sunnier i Irak fikk jeg en trackback. Trodde kanskje du hadde lagt den innselv jeg, men den kom altså automatisk.

    Jeg aner ikke hvordan dette funker, jeg er jo tross alt nokså fersk i gamet, men vi skal nok klare å finne ut av det!

  14. Du har en linje der det står trackback – legg referansen der, så ser vi om det skjer noe.

  15. Har prøvde den, men da skjer det ikke noe…huff, dette var irriterende…

  16. Men det er virkelig ikke et problem som bør gå ut over skrivegleden!

  17. Hmmm… Track- og pingback er et lite mysterium for meg.

    *forske* *forske*

  18. Fra min blogg.no-blogg må jeg legge inn egen trackback-url for å sende ping, det holder ikke å bare linke til i teksten. Og for å sende ping til meg må man bruke den trackback-urlen som står helt nederst i posten (under kommentar-feltet).

    Det rare er at Sonitus sendte trackback til meg før, men har sluttet med det når de henter innlegg nå. Jeg trodde de sluttet å synes innleggene var bra, men fant ut lenge etterpå at de hadde tatt inn innlegg, men at jeg bare ikke hadde fått trackback lenger.

  19. Det har jeg merket også, Tiqui. Får ikke trackback derfra lenger. Kan ha med det nye designet å gjøre.

    Mellom to wordpress-blogger skal det ikke være noe problem, trackback skal gå på autopilot.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

