Publisert av: Skippern | januar 30, 2007

Siste, siste!

Personstriden i LO er avblåst, det er ikke lenger nødvendig for Arbeidstilsynet å granske, alle konspirasjonsteorier kan legges i fryseboksen, for nå er det klart, saken har tatt en ny vending, Ingunn og Gerd-Liv er venner igjen!!

Pusekatter

TUPPEN OG LILLEMOR

Tuppen og Lillemor bor gård i gård;
begge har øyne blå, lysegult hår,
sløyfer i flettene, sløyfer på sko,
forkle med lomme på har de begge to.
Hjem i fra skolen pent hånd i hånd
daglig de knytter «evig vennskaps bånd».
Men plutselig en dag kom de opp å slåss,
«Nå får du aldri mere komme hjem til oss!»
Du få’kke leke mer i våres gård!
Jeg er’kke venner med deg mer.
Jeg skal skli på kjeller-lemmen,
mens du står utenfor og ser.
Du får’ke klyve mer i våres trær
for jeg er’ke glad i deg!
Du får’ke leke mer i våres gård,
når du er så slem mot meg.»

Veien til skolen var fryktelig lang
da de gikk hver sin vei for første gang.
Time på time gikk – ikke et ord!
Begge var på gråten. Sorgen var så stor.
Men i det siste store frikvarter
kan ikke Lillemor greie det mer.
«Tuppen! Jeg angrer så på det du vet.
La oss være venner i all evighet.
Kom å bli med bort i våres gård!
Vær’ke sinna på meg mer!
Vi skal skli på kjellerlemmen,
mens de andre står og ser.
Du kan gjerne klyve i våres trær.
Det skal bare du og jeg.
Kom og bli med bort i våres gård,
for jeg er så glad i deg!»

Responses

  1. HAHAHA! Herved avblåst. Det hele var kanskje bare en misforståelse? Litt balkong-driting av kattepusen?

  2. Men nå har vi sjansen! Sperre henne UTE på balkongen!

  3. Jaaaaa! Sperre ute og kaste nøkkelen. Laaangt vekk.

  4. Gir den til Gorgon Vaktmester, da kommer den garantert ikke til rette igjen :-))

  5. Det var en veldig god ide! Eventuelt kan jeg få Pondus til å grave den ned.

  6. I snøen, på balkongen?!

  7. Ja? Så den ruster og ikke virker til våren.

  8. Nettopp Tuppen og Lillemor var det jeg tenkte helt fra begynnelsen i Valla/Yssen-saken… 😉

  9. Almengyldig tekst, som ikke slutter å gjelde i barneskolen men som følger særlig kvinner gjennom hele livet?


Legg igjen en kommentar

Kategorier

