Publisert av: Skippern | januar 31, 2007

Ganske riktig…

…å være publikum på «DealNoDeal» var en prøvelse. Fem stive klokketimer på en trebenk, ikke godt for min stive rygg. To episoder, kun avbrutt av en halvtimes pølse- og do-kø-pause. 26 oversminkede og visstnok vakre «vertinner» med hver sin koffert, inneholdende et pengebeløp fra 50 øre til 3 mill kr. En absolutt overivrig innspillingsleder som gjorde sitt ytterste og litt til for å engasjere og styre publikum. I meste laget, spør du meg.

En deltager i hver episode, bare middels morsomme, med familie og venner på plass som rådgivere. Og så en programleder, Sturla Berg Johansen, som surret og rotet i manus så mye måtte tas om igjen. Tidstyv! Men samtidig var det han som var beholdningen, underholdningen, og da i pausene hvor han drev improvisert gjøgling. Som imitator – glimrende, som programleder – medioker.

Spillet? Litt statistikk, litt psykologi, litt gambling og mest gjetting. Litt store penger, men aldri til slutt. Det ble med drømmen, selv om jeg syns begge deltagerne må være fornøyd med utbetalingen. Den var seks-sifret, dvs bedre timelønn enn for oss tilskuere 😐

Minner om denne fra Monthy Python: «You came from nothing, you’re going back to nothing, what have you lost? Nothing!»

Smakte godt med en konjakk da jeg kom hjem, gitt…

Responses

  1. Hdehe, det vil jeg tro det gjorde ja!

    Jeg hadde sikkert fått fnatt av den innspillingslederen. Og 26 Tause Birgitte på en gang er i grunnen i overkant.

    Jeg er mer begeistret for programmer der folk faktisk må kunne noe for å vinne, jeg. Men jeg hater jo de fleste varianter av Lotto i utgangspunktet.

  2. Programlederen kommenterte nettopp det, at Flatland hadde én Tause Birgitte mens han hadde 26, og gliste…jeg tror han likte det ja! Men jeg syntes akkurat det plasserte programmet i dum-og-deilig-båsen.

    Konseptet er ikke min smak heller. Det er ikke ren gjetting, det er litt sannsynlighet i bildet også, men bare litt. Og ingen kunnskap.

    Tviler på om jeg kommer til se programmet…

  3. Du må jo se det programmet der dere var publikum, i tilfelle dere vises på skjermen!

    Pene damer virker det som noen tror er universaloppskrift på å selge et program. Personlig tror jeg det kommer av at de mentalt er stuck i den tiden da bikinidamer solgte biler, men det er kanskje bare meg?

  4. Jo, det tror jeg også. Og kanskje er det sånn også? Vi burde virkelig ha kommet lenger nå, men siden de fortsatt kjører den linja så må det være fordi det virker. Dessverre…

  5. Jepp. Det ser ut til å virke. Og vi er vel uansett ikke målgruppen for det programmet. Jeg lurer på hvem som er det… de som sitter som tente lys foran Lotto-trekningen?

    Lotto-millionærer er ikke som andre millionærer, vet du :o)

  6. Det som er skremmende og nokså sørgelig – ettersom det tydeligvis virker – er at det er så mange ungdommer som ser på dette. Som synes det er kult med rask rikdom, enkel humor og lekre damer til pynt. Både gutter som tror at det er slik jenter er og for jenter som tror det er slike gutter vil ha. Det er ikke akkurat gode rollemodeller dette.

    På den annen side – jeg er ikke sikker på om Børsmillionærer er noe bedre enn Lottomillionærer!

  7. Jepp, sånn er det. Men det er det lite å gjøre noe med, for markedet bestemmer, vet du.

    Børmillionæren er vel litt bedre fordi han kan ha bidratt til ymse økonomisk aktivitet ved å skyte inn kapital :o)

  8. Ja, men jeg tror jammen meg at Lottomillionæren bidrar til ymse aktivitet i etterkant, når han bruker opp gevinsten!

    For eksempel han LottoMilitæren, som ikke er som andre militærer, den stridsvogna kostet nok litt!

  9. Joa, det gjør han nok :o)

    Det er jo mange morsomme Lotto-millionærer. Og det er sikkert, om jeg noen gang vant i Lotto (vanskelig siden jeg ikke spiller) så ville jeg ikke sagt det til noe, så jeg ble identifisert med de typene i den reklamen :o)


Legg igjen en kommentar

Kategorier

