Publisert av: HåkonH | februar 2, 2007

Endelig fredag

Tenkte jeg skulle finne noe helt annet å skrive om idag, etter gårsdagens tunge sak. Det er sånn som gjør meg trist til sinns, og på en fredag ønsker jeg å fokusere litt annerledes.

Dagens aviser er ikke lystige i så måte. Det går fortsatt i familiedrapssaken fra Stavanger, øksedrapene på Kalbakken og klimakrisen. Dødsens alvorlig alt sammen, og mye å skrive om – kanskje særlig klimaspørsmålet – men idag orker jeg ikke. Bortsett fra dette: Vi må bli flinkere til å vise at vi bryr oss om hverandre.

Og kanskje også gi ett og annet kompliment? Om enn kanskje noe mer gjennomtenkt enn han her (klikk på bildet for å forstørre):

Kompliment…

Anbefaler Iskwews post om hvem som er de tryggeste sjåfører! De fleste som kommer innom her har vel allerede vært der, men likevel. Stor underholdning! Og jeg kommer til å kjøre smørblidt hjem i ettermiddag, der jeg trygt og godt deler  plassen med andre 😉

Ellers? Neeeeei…det får bli fokus på at det faktisk allerede har blitt gudskjelovkvelden igjen, snart, med det vanlige. Pizza og tv-kos. Og i morgen, kombinere transport av idrettsungdom med en totimers skitur i Romeriksåsen, det er sånt som får smilet fram hos meg.

Også dette at det nå har blitt februar, det har begynt å være lyst når jeg drar til jobb og lyst når jeg kommer hjem. Også er det fullmåne. Var på joggetur med hodelykt i går kveld, men skrudde av lykta og løp bare på måneskinnet. Vakkert!

Fullmåne

God helg, alle sammen!


Svar

  1. Hihi – han der blir det vel ikke noe på på en stund, tipper jeg!

    Det var godt med litt humor etter alvoret i dag. Fredag er den beste kvelden. Jeg har kink i nakken eller noe, men fikser nok den pizzaen og så legger jeg meg rett ut og ser på gullrekka.

    Ha en fortryllende fin helg, Goodwill. Og takk for gode tankespill rundt tråden i går. Slike hendelser må bearbeides, selv om du er langt unna begivenhetene.

    *fredagsklemmer*

  2. Ha en fin helg du også, Iskwew. Det nakkekinket gir seg helt sikkert i løpet av kort tid bare du tar det rolig og ikke stresser det.

    Diskusjonen igår var vond og god på samme tid. Vond selvsagt fordi det var en vond sak, med mange vonde aspekter, og tunge følelser for min del. Det kom så nært at jeg tok det inn over meg, kjente virkelig smerten.

    Og samtidig god, fordi det var så mange som kom med gode og varme tanker og innspill. Det er mange gode mennesker der ute. Det er godt å oppleve.

    Nå skal jeg straks sette pizzadeigen, og så skal jeg ta et glass rødvin, bare for kosen.

    *fredagsklemmer tilbake!*

  3. Jeg er et hestehode foran deg – her står pizzaen i ovnen allerede. Tigerungen var skrubbsulten da han kom hjem.

    Jeg ble jo skikkelig satt ut også, kjente på både smerte og fortvilelse. At det bor slikt i våre medmennesker er vanskelig å tro. Og tankene kom om det livet vi selv lever. Og hvor sårbart livet er.

    Og jeg er glad jeg la ut den tråden, for der kom det så mange gode tanker og innspill, og det var mulig å dele, snarere enn å lukke inne tankene.


Legg igjen en kommentar

Kategorier