Publisert av: Skippern | februar 5, 2007

Oval helg?

…eller sykt barn. Vel, akkurat den ovale helgen var vel en beskrivelse litt på kanten. Det er jo ikke noen ferie å være hjemme med sykt barn, eller å være hjemme med barn i det hele tatt. Men på den annen side, når guttungen lå syk med høy feber hele helga, og nå sitter i stua nesten feberfri og ser på tv og er oppegående så er det ganske fint likevel.

Så da kan far sitte med kaffekopp og blogge og junior sitte med kakao, kjeks og Cartoon Network, og vi koser oss. Uansett glad vi er ferdige med vannkopper, tenker jeg, og sender moralsk støtte til Iskwew og Tigerungen.

Helgen som var ble nok en fin Goodwillhelg, med to fine skiturer. Dvs lørdagens tur ble bittelitt hasardiøs, da starten og slutten på turen gikk i veldig isete løyper. Nedkjøringa fra Høgmåsan til Tæruddalen var nervepirrende og lårskjelvende, selv for Goodwill, og jeg tør ikke tenke tanken på hvordan det var for de eldre og mer usikre damerne jeg møtte på tur oppover :-/ Men det gikk vel bra, får vi tro.

Februarløype

Februar er forøvrig en god måned for meg. VM-måneden. Skiskyting, alpint og ski på løpende bånd. Således passer det godt å ha sykt barn idag, med Super-G på tv litt senere. Tar imot slikt, jeg 🙂 Igår og på lørdag satt jeg og så Ole Einar Bjørndalen gjøre det igjen, og jeg slutter aldri å la meg imponere av ham. Lader om på nytt og på nytt og går sine egne veier, de han har funnet ut er riktig for ham, helt uavhengig av hva andre måtte mene og gjøre. Han har gjort Paulo Coelhos ord «For å ha tro på din egen vei trenger du ikke bevise at andres vei er feil» til sine, på en helt ekstrem måte. Gleder meg til å følge ham i resten av skiskytter-VM, og ikke minst til ski-VM i Japan.

Responses

  1. Små menn skal være hjemme når de har hatt feber hele helgen, det synes jeg. Ingen grunn til å sende ham tilbake på skolen for tidlig. Min var jo litt småsyk forrige uke også, og nå skjønner jeg hvorfor. Og håper det blir så lite kløing som mulig.

    Det høres skummelt ut med isete løyper! Du kan jo slå deg skikkelig om du tryner.

    Jeg får ikke lov til å se på noe sport, jeg :o/ Men super-g skal jeg forsøke å få med meg. Det blir jo skikkelig spennende.

    Bjørndalen er et unikum, det er det ikke tvil om. Men han virker disiplinert så det nesten er litt skremmende. Han er vel slik at du kan lure på hvordan det vil gå med ham når han ikke kan gå på ski lenger?

  2. Kan du ikke friste sjuklingen med noe dataspill da? Det syns jeg er lov. Hensikten helliger midlet! :-))

    Ole Einar virker som en oppegående fyr sosialt også syns jeg, men han er nok en type som trenger å ha noe å gjøre, mål å strekke seg mot, ellers blir han nok litt krevende for omgivelsene. Leste forøvrig i avisa idag om hva det er han driver med på siden av karrieren, og han har endel forretningsaktivitet i gang. Han blir nok aldri noen sofagris.

  3. Nei, jeg tror Bjørndalen er dårlig utstyrt med anlegg for å være sofagris :o) På meg virker han litt sær, men det kan være fordi han er litt sjenert.

    Jeg har kjøpt 2 blader til den lille pasienten, samt lovet å aldri mer kalle ham Flekkulf. Det var dårlig med sansen for humor i dag :o))

  4. Hehe – noen ganger skal man gå litt stille i dørene og stryke medhårs. Det betaler seg alltid 🙂

    Super-G ble avlyst jo! Svensker, altså! Men nå har jeg funnet ut at jeg kan wap’e over det trådløse nettverket her. Noe raskere enn GPRS, kan man si. Lærer stadig noe nytt! 🙂

  5. De skylder vel på at været kommer fra Norge igjen, tenker jeg.

    Om du har funnet ut at du kan wappe over trådløst nettverk, så må du da gi meg oppskriften!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

