Publisert av: Skippern | februar 15, 2007

Sin egen begrensning…

Jeg har gått på ski idag, jeg.

Det er forsåvidt ingen bombe. Ei heller at det ble en nokså lang tur, nesten 25 km. Det er liksom meg, det. Må ha såpass når jeg er ute og flyr på disse tynne flisene av noen ski.

Det som er greia idag er at jeg gjorde noe jeg ikke har gjort på flere år, og således ikke var trent for. Jeg skøytet.

Å skøyte vil si ingen festesmøring, bare glismøring, bare holde farten ved å skyve sideveis. Enkelt selvsagt, det er jo bare å gjøre som Ole Einar Bjørndalen gjør det. Piece of cake.

NOT. Hørt om motbakker? Javel? Bratte?

Det var mange av dem. Og det var ingen valg, ingen mulighet til å rusle «danske» opp bakkene, slik man kan med blå ekstra under skia. Nei, her var det kun skøyting som gjaldt. Og da skal jeg si deg at kreftene rant unna.

Det var da jeg skjønte det. Da den  lille flisa av en ungjente, sikkert ikke mer enn 13-14 år, feide forbi meg i en motbakke på slutten av turen. Jeg skjønte min egen begrensning. Goodwill er ikke så sprek som han en gang var. Livet er hardt, noen ganger.

Men det smakte godt med en kald pils etterpå. Livets gleder…


Responses

  1. HAHAHAHAHA! Og du milde så støl du kommer til å bli i morgen! Når ungjentene freser forbi i oppoverbakkene, da er det på tide å nyte at du kan drikke øl, og det kan ikke hun!

  2. Ja, akkurat det tenkte jeg også!!😀😀😀

    I morgen er det lønningspils, og rockekonsert etterpå, spent på hvordan det skal gå med mine støle bein!

  3. Du får shake musklene løs :o) Hvem spiller??

  4. Det er et band som heter Cremaster, som består av hobbymusikere…bl.a ingeniører, samboeren til en kollega er trommis. Spiller bare coverlåter, fra åtti- og nitttallet, særdeles dansbart :-))

    Men det var de støle beina, da…

  5. Morsomt! og det er jo bare å benytte muligheten til å riste musklene på plass igjen. Eventuelt sørge for å bruke noen du ikke bruker så ofte, slik at stølheten fordeler seg bedre.

  6. Eeehh – jah?? Men da blir jeg jo bare enda stølere på lørdag morgen?

    …men det er jo hviledag, da😉

  7. Her står det litt om dem som spiller🙂

    http://www.soria-moria.net/index.php?aid=7771&

  8. Og så jeg som trudde du var litt «supermann på planker» ?! 😉

    Høres lovende ut for fredagskvelden (din), etter å ha lest om bandet. God fornøyelse!

  9. Hehe – det fins supre småjenter også blues4u, du skulle sett hvor kjappe de er!
    Forøvrig så er jeg bedre i klassisk stil.

    Eller Antikk, som noen liker å kalle det😀

  10. hehe, antikk stil var bra! Birkebeiner´n går vel i den?
    Forøvrig ligger mine planker trygt og godt på hylla… 🙂

  11. Ser du! Idrett er ikke bra for selvtilliten!

  12. Blues4u: Birken går i antikk ja, der blir det andre boller!!

    Undre: Det er ikke bra med for mye selvtillit heller!😀

  13. Haha!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

