Publisert av: Skippern | mars 2, 2007

Dratt til VOSS!

…eller fjols til fjells kanskje? I hvertfall er jeg nå på tur med gode kollegaer fra hele landet til skimesterskap. Idag har vi gått stafett, i morgen er det individuelt renn, og på kvelden kanskje det viktigste – bankett!

Jeg syns dette er storartet, altså. Slike arrangementer styrker fellesskapet, bygger relasjoner mellom mennesker som skal jobbe sammen, på en unik måte ved at faglige spørsmål ikke har noen naturlig plass her. De sportslige resultatene er underordnet, det er miljø, lek og moro og fellesskap som er viktigst.

Jeg kunne brukt kompetansen min andre steder, tjent mere penger, men da hadde jeg ikke opplevd dette. Jeg er glad jeg er der jeg er, jeg.

*skrevet i en buss på vei ned fra Vikafjellet*

Responses

  1. Høres flott ut Goodwill, men er du virkelig seriøs i utsagnet om at det ikke er noe konkurranse-element inne i bildet? I så fall tar jeg av alle hatter!
    Selv (på tross av manglende forutsetninger) er nettopp konkurransen, om så i ludo, det morsomme og givende element for innsats! 🙂

    Nyt turen G. …og Størmer Sreira som (per nå) ligger glimrende an på 30-kilometeren!!
    Om du ser på!!

    Fortsatt god helg!

  2. SØLV til Størmer Steira, men ikke minst bronsje til 18-årige Therese Jorhaug, etter fantastiske løp, er bare helt rått!!
    Virkelig imponerende!!! 😀

  3. Eeehh…vel, altså…joda, da starten gikk igår var det full spiker ja, og som vanlig ville hodet mer enn hva kroppen kunne levere, så det ble tøft etterhvert. Men etterpå, bare blide fjes uansett!

    Steira og Johaug var bra, ja!

  4. Sørg nå endelig for å vinne banketten, Goodwill!

  5. Selvsagt, Iskwew! Selv om utgangspunktet er litt dårlig – magen er litt skral – men det går nok over hvis jeg ikke tenker på det 😀

  6. …etter en kort, og meget rolig spasertur i Voss sentrum nettopp er det i hvertfall helt sikkert at det var lurt å ikke gå skirenn idag *urk*

    Bankett, derimot – det tror jeg på, inntil det motsatte er ettertrykkelig bevist!

  7. Cognac har stabiliserende virkning, Goodwill. Lykke til!

  8. Om det var konjakken eller noe annet vites ikke, men banketten ble i hvertfall meget vellykket, med god mat, mye godt drikke og masse dansing.

    Men nå er den slutt for de gamle…

  9. Cognacen var bare stabiliserede – du hadde selvsagt vunnet festen uten den også :o)

  10. Vikafjellet? Ha, da kunne du nesten vinke til meg, da.

  11. Hehe – jeg gjorde jo det, så du meg ikke?
    Men Vikafjellet var kanskje å ta i litt. Vi var i Myrkdalen, Årmotslia skisenter, og det er jo i hvertfall på veien dit 🙂

  12. Da var det sikker på feil side av fjellet og ikke minst feil sie ta fjorden. Glad du vinket, i alle fall. Hehe.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

