Publisert av: Skippern | april 20, 2007

Bomb, bomb, bomb Iran?

…sang John McCain, som forsøker å bli republikanernes kandidat til presidentvalget i USA. McCain er en sterk tilhenger av Bush’s krigføring i Irak, og dette utsagnet fra et folkemøte med krigsveteraner i South Carolina tyder på at han ikke ville nøle med å følge en tilsvarende strategi i nabolandet Iran dersom han ble president.

Da journalister senere spurte McCain direkte om hva han hadde å si til folk som eventuelt reagerte negativt på sleivsparket, framsto han som overrasket.

– Kom igjen, jeg pratet med noen av veteranvennene mine. Min respons er, smil litt og få dere et liv, sa senatoren ifølge AP.

– Var spøken ufølsom?

– Ufølsom overfor hvem, iranerne?

Jeg slutter aldri å la meg overraske over hva sags utspill og utsagn som kan komme fra amerikanske politikere. George Bush er ikke alene. Heldigvis ser det ikke ut til at McCain blir presidentkandidat. Rudy Guiliani ligger foran ham på meningsmålingene, og han virker som en langt mer oppegående kandidat.

Responses

  1. Gud bedre meg. Det er ikke rart det går litt til helvete med den krigen mot terror, når man ser verden slik som de republikanerne gjøre :o(

  2. Det er i slike stunder jeg fristes til å trekke meg inn i et hjørne, sette på meg skylapper og bare pusle med mine egne ting.

    Det er skremmende, dette her.

  3. Ja. Det har jeg også. Bare tanken på et angrep på Iran er nok til å skremme fanden på flatmark.

  4. Det er visst en basillion folk som vil se den videoen – jeg kommer ikke inn på den :o)

  5. Grøss – håper ikke dét gjenspeiler mannens popularitet :-/

  6. Bare det at Rudy Guiliani virker som en langt mer oppegående kandidat er jo ganske skremmende. Det er jo ikke akkurat som om Guiliani er spesielt oppegående!

  7. Guffent. Går det an å tvinge amerikanske politikere til å heve nivået? Ikke at iranske styresmakter ikke skremmer meg, men de amerikanske skremmer meg like mye. Det kommer til å bli folksomt i hjørnet ditt, Goodwill!

  8. Marina, Guiliani viste vel takter av ett eller annet etter terrorangrepene 11/9, men hva han står for ellers er litt ullent for meg. Kanskje han i det hele tatt er litt ullen?

    Sukkerspinnengelen, det sies jo at man får de politikere man fortjener, og hvis det stemmer ser det ikke lyst ut for dem – og oss?

    Det kan komme til å bli riktig folksomt og trivelig i hjørnet mitt, skal du se!

  9. Hvis ikke ‘ullen’ er ordet å beskrive Guiliani med, så kan kanskje ‘uggen’ gjøre susen?

    Det blir nok trangt om plassen i det gjørnet, ja!

  10. ‘Ullen’ og ‘uggen’ – begge deler, kanskje? 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

