Publisert av: Skippern | juni 21, 2007

Solsnu

Idag er en merkedag, i dobbel forstand. 21. juni er fødselsdagen til datteren min, som er 15 år idag. Stor glede over en strålende jente!

21. juni er også dagen da sola snur. Det vil si at hun er født på årets lengste dag, eller korteste natt, for hun kom grytidlig om morgenen, den solskinnssøndagen i 1992.

Kanskje det er derfor hun er slik en solstråle?

Siden jeg har vært skiløper i snart en mannsalder er dagen da sola snur en merkedag på annet vis også. Det er den dagen det går mot vinter igjen, og den markerer gjerne starten på hardtreninga mot sesongstart. De riktig barkede skiløperne brukte å si at «nå går det rette veien igjen».

Så desperat er ikke jeg! Det er fortsatt mye igjen av sommeren, det meste av den ligger fortsatt foran oss, og det syns jeg er bare HERLIG!

Hipp-hipp, hurra!!


Responses

  1. Et stykke ned i denne tråden ble jeg nervøs på dine vegne, og det hadde ikke noe med datteren å gjøre, for å si det slik…. det er ikke LOV å lengte etter vinteren nå altså.

    Gratulerer til datter og far med!

  2. Hehe – jeg rodde meg pent i land, ikke sant? *smiler*

    Tusen takk, Iskwew!

  3. Jaaa – dessuten husker jeg godt fra i fjor sommer. Da var det kun snakk om is, bading, litt mer is, mer bading, en kald øl, mer bading og så videre, når Goodwill var innom :o)) Ikke mye sutring etter vinteren, nei.

  4. Denne Goodwill-rapporten fra i fjor indikerer ikke en voldsom lengt etter vinter, nei:

    http://iskwew.com/blogg/2006/07/16/en-solsvidd-hjernes-betraktninger/#comment-301

  5. Jepp, der har du det! Den posten passet ikke bare godt til vinteren, den passet godt til en regnvåt sommerkveld også!

    *klem*

  6. Den passer strengt tatt hele året ja :o)

    *klem*

  7. Aha! Der har vi forklaringen! Jeg lurte virkelig på hvorfor det plutselig var så mørkt og kaldt, men nå skjønner jeg at det er fordi solen snudde noen dager siden!
    Med mindre sol er det klart at det ikke kan være 35 grader og solsteik mere, men 20 grader og høljregn. Jeg føler meg så lettet nå som jeg har fått en forklaring!

  8. Ja, noen ganger fins det en logikk i tingene, Marina!

    Men jeg tipper det ikke varer lenge før solen skinner på deg igjen!

  9. Her var det trippelhurra-steming!😀

  10. Ja, og den ble ikke noe dårligere etter å ha lest feriebeskrivelsen i Avil-bloggen!

  11. Du er morsom som treng påminning om kva som er bra med sommar. Skiløparar, ass.

  12. Avil da – hvis du leser posten min så ser du at jeg fant utav det på egenhånd!

    Så det så!😀

  13. Eg har då lese posten din, Goodie. Berre at du kunne tenke tanken på det der med «no går det mot betre tider» fekk meg nok til å bli litt skjelven.

  14. Avil, jeg tenkte ikke tanken, jeg barer refererte noen gamle gærninger!

    *ro, ro, til fiskeskjær*


Legg igjen en kommentar

Kategorier

