Publisert av: Skippern | august 14, 2007

Politikertesten

Jeg har tatt den.

Selvsagt måtte det komme – testen som viser hvilken politiker du er, eller ville ha vært hvis du var politiker.

Og den treffer, ikke sant? Alle sånne tester treffer, for de er jo grundige, vitenskapelig fundamentert, og dypt seriøse. Selvsagt forteller man alt om seg selv gjennom å svare på 10 spørsmål med hele fem svaralternativer for hver. Yess!

*sukker oppgitt*

Hvem jeg er?

«Jens Stoltenberg. 

Du er sjarmerende, ambisiøs og bestemt. Få folk vipper deg av pinnen, bort sett fra sterke representanter for det motsatte kjønn.»

*jaha, ja!*

Slik er din profil:
Jens Stoltenberg (Ap):

 

 54 % | Jens Stoltenberg (Ap)
Kristin Halvorsen (SV):

 

 50 % | Kristin Halvorsen (SV)
Dagfinn Høybråten (KrF):

 

 43 % | Dagfinn Høybråten (KrF)
Lars Sponheim (V):

 

 22 % | Lars Sponheim (V)
Erna Solberg (H):

 

 20 % | Erna Solberg (H)
Siv Jensen (Frp):

 

 2 % | Siv Jensen (Frp)

Weeeell…

Okay, får kanskje godta den da – men at det skulle være så mye Sponheim og Høybråten i meg er litt skremmende:-/ Det tror jeg ikke noe på, så det så!

Tagger Iskwew, Undre, Avil og Milton til å ta samme testen🙂


Responses

  1. Det var hårfint at eg ikkje blei Siv Jensen.😐

  2. Venter på Isq.

  3. Jeg har tatt den, og siden den sier jeg er Dagfinn Høybråten er jeg så sur som det lar seg gjøre, og dette er en skikkelig møkkatest.

    Ikkeno kunne vært lenger fra sannheten.

    Jeg kommer ikke til å stå frem som Dagfinn i bloggen min. Et sted må grensen gå.

    *ekstremt sur på Aftenposten*

  4. Jeg er visst 57 % Erna.

    40 % Kristin Halvorsen

    37 % Dagfinn Høybråten

    32 % Jens Stoltenberg

    30 % Lars Sponheim

    … og langt der nede 22 % Siv Jensen.

  5. Isk: Du blei Høybråten fordi du var «moralsk» og «lot andre snakke ferdig». Slik er testen konstruert.

  6. Jeg ville heller vært Sponheim, og det sier jo sitt.

    :o/

  7. Avil, puste dypt og rolig nå! Alt vel?🙂

    Iskwew, jeg skjønner godt at du ikke vil publisere den, altså! Fan av go’gutten Dagfinn! *humrer*

    Undre, er det en liten kristenkonservativ i deg også? *ser Undrende på*

    Tonita, jeg tror ikke du tør å ta testen!🙂

  8. Pøh. Jeg er så anti-fan som det lar seg gjøre.

    Møkkatest. Drittavis.

    *snurt*

  9. Idag har de en til, i samme gata: http://tjenester.aftenposten.no/testdegselv/test.do?method=retrieve&parameter=17

    For dem som ikke kan tenke selv, tror jeg. Tror de at vi er dumme?

  10. Øh, jeg er Sponheim?

  11. Smiler…bare hvis du liker det, Rockette!

  12. Goodwill: Iiik!

  13. 😀

  14. HÅH. Høybråten er verre, Rockette. Trust me!

  15. Jeg tok den andre:

    Slik ble din profil
    Venstre: 54 % | Venstre
    Høyre: 44 % | Høyre
    Arbeiderpartiet: 40 % | Arbeiderpartiet
    Sosialistisk Venstreparti: 35 % | Sosialistisk Venstreparti
    Kristelig Folkeparti: 32 % | Kristelig Folkeparti
    Senterpartiet: 25 % | Senterpartiet
    Rød Valgallianse: 24 % | Rød Valgallianse
    Fremskrittspartiet: 20 % | Fremskrittspartiet

    Det er ikke helt urimelig.

  16. Høybråten er verre, ja. Jeg kjenner en som jobbet sammen med ham i departementet da han var statsråd, og hun fortalte at han VAR sånn! *urk*

    Den profilen din virker å stemme bra, ja.

    Slik ble min:
    Venstre: 53 %
    Arbeiderpartiet: 49 %
    Sosialistisk Venstreparti: 44 %
    Senterpartiet: 37 %
    Rød Valgallianse: 36 %
    Høyre: 33 %
    Kristelig Folkeparti: 30 %
    Fremskrittspartiet: 15 %

    Vel høyt på RV og KrF, ellers ikke så langt unna. Bedre denne enn den første testen.

  17. Det var jo dobbelt så mange spørsmål.

    Og hva spørsmålet om hvilken del av deg du er mest fornøyd med sa i den andre, det lurer jeg på, altså.

    Øynene sa jeg.

  18. Hehe – det var jo ikke så mye å velge i der, da😉

    Svarte øynene jeg også🙂

  19. Mnja, skeptisk:-/

  20. Sunn skepsis, Rockette🙂

  21. Så hvilken politiker eier øynene våre, Goodwill? Hmm?

  22. Tror det, Goodwill:-)

    Men sånt er jo litt gøy da…

  23. Det var noe kjent med rekkefølga her…

  24. Slik er din profil:
    Siv Jensen (Frp):
    50 % | Siv Jensen (Frp)
    Jens Stoltenberg (Ap):
    40 % | Jens Stoltenberg (Ap)
    Lars Sponheim (V):
    36 % | Lars Sponheim (V)
    Erna Solberg (H):
    30 % | Erna Solberg (H)
    Kristin Halvorsen (SV):
    26 % | Kristin Halvorsen (SV)
    Dagfinn Høybråten (KrF):
    16 % | Dagfinn Høybråten (KrF)

    Jeg har det ikke helt godt med at det ble så mye von Stoltenberg.

  25. Slik ble din profil
    Fremskrittspartiet:
    53 % | Fremskrittspartiet
    Høyre:
    50 % | Høyre
    Kristelig Folkeparti:
    32 % | Kristelig Folkeparti
    Venstre:
    32 % | Venstre
    Rød Valgallianse:
    19 % | Rød Valgallianse
    Sosialistisk Venstreparti:
    19 % | Sosialistisk Venstreparti
    Senterpartiet:
    15 % | Senterpartiet
    Arbeiderpartiet:
    9 % | Arbeiderpartiet

    Se så! Så falt arbeiderpartiet til der jeg vil ha dem!

  26. Ha-ha-ha Milton, der avslørte du deg Det er første forsøk som er riktigst, det neste blir en ren tilpasning til forutintatte forestillinger!
    😀

  27. Ingen, Iskwew. Ingen politiker eier øynene våre🙂

    Du også, Minneapolise? Er vi så mainstream alle sammen? Unntatt Milton da, som strever etter beste evne for å skille seg ut🙂

    …huff, nå var jeg slem…

  28. Hehe, hade du tatt en slik «pest eller kolera» på meg, så hadde jeg vaksinert deg ut av bloggen min🙂

  29. Smiler…slapp helt av, HvaHunSa, det skal jeg ikke gjøre😉

  30. Tok nr 2 -testen: Mange spørsmål måtte jeg svare midt i mellom på, for jeg vet ikke helt hva som er best. For å vite må man kunne se inn i framtida, ha oversikt over en mengde statistikker (som kanskje ikke er laget) etc. «Valgkamp = pest & kolera»

  31. Jeg tror det er best å ikke kunne se inn i framtida jeg, Sukkerspinn!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

