Publisert av: Skippern | september 9, 2007

Sånn!

…der var det gjort, borgerplikten utført.

Jeg har vært på mitt valglokale og avlagt stemme i både kommune- og fylkestingsvalget, som jeg har gjort det ved alle valg siden 1981.

Jeg syns det er viktig. Man kan være misfornøyd med politikerne, man kan være oppgitt og uten tillit, jeg kan forstå at noen føler det slik.

Men derved å avstå fra å stemme syns jeg er lite konstruktivt. Er man misfornøyd kan man jo engasjere seg selv – det er jo faktisk det de gjør alle de som står på de ulike listene.

Å stille til valg selv er et stort steg – å stemme er et langt mindre steg, men ikke mindre viktig. Har man ikke stemt er man på en måte ikke like berettiget til å klage på hva som måtte bestemmes politisk i sin kommune.

Derfor – bruk stemmeretten. Stem hva du vil for meg, men stem!

Hva jeg stemte på! Hehe – det er hemmelig valg her i landet!🙂


Responses

  1. Jeg skal stemme i morgen. Muligens ved loddtrekning om jeg ikke kommer på noe lurt i løpet av natten/morgendagen :o)

  2. Tror det er mange som føler de er på vei til en tombola i morgen. Og det er vel få som tror de skal trekke et vinnerlodd!

  3. Iskwew og Tonita, å stemme etter loddtrekning er i hvertfall bedre enn å ikke stemme, mener jeg. Men kanskje det kunne være smart å bruke eliminasjonsmetoden først? Og så trekke lodd etter at de særeste er luket bort?

    Jeg for min del hører stort sett ikke etter i valgkampen. Da driver de nesten bare med overbud alle sammen. Jeg prøver heller å følge med ellers i året og hører hva de sier, ser hva de gjør og danner meg et bilde av hva de står for i hovedtrekk. Noen enkeltsaker vil man alltid være uenig i, uansett parti…

  4. Særlig valgkampen nå før kommunevalget har det vært lite poeng i å følge med på. Det er jo virkelig de lokale sakene som betyr mest. Dessuten hater jeg å se/høre på folk som krangler på TV, dermed er alle politikerdebatter uaktuelle for meg. Stemt har jeg gjort, og sørger for at mine unge sønner kommer seg til valglokalet også, det er viktig! Dessuten har jeg påvirket dem i alle år til å ikke stemme Frp, det har jeg ingen dårlig samvittighet for overhodet…og det beste er at det har virket🙂

  5. Da syns jeg du har gjort en særs god og viktig jobb!

  6. Eg fekk det pinleg nok for travelt i går. Stakk mest innom her for å seie at eg blir glad når du seier fine ting om meg i blåggen min, men eg syns liksom blåggen er mest «Synnøve sin» og ville heller takke deg her.

    pst: http://haustljos.wordpress.com

  7. Alle godord til deg er helt på sin plass, Avil – selv om du syns det blir litt i overkant. Det er litt typisk for gode mennesker det, tone ned sin egen egen betydning. Det er det ingen grunn til for deg!

    Skjønner inderlig godt at du fikk det for travelt…noen ganger er det noe som er viktigere enn alt annet, til og med valg…

  8. Takk Goodwill, jeg er i grunnen enig ;-))


Legg igjen en kommentar

Kategorier

