Publisert av: Skippern | oktober 3, 2007

Noen som trenger et påskudd?

…for å ta seg et glas vin eller tre? 

En bøffelflokk forflytter seg ikke fortere enn den langsomste bøffelen. Når flokken jages er det de langsomste og svakeste dyrene som drepes først. Dette naturlige utvalg er bra for flokken, etter som flokken som helhet blir raskere og friskere gjennom det kontinuerlige bortfallet av de svakeste medlemmene.
 
Omtrent på samme måte kan den menneskelige hjernen ikke arbeide raskere enn sine tregeste hjerneceller.

Som alle vet, tar overdrevet alkoholkonsum kål på hjerneceller, men naturligvis er det de tregeste og dårligste hjerneceller som ryker først.
 
Ved regelmessig konsumering av vin kan man altså rense bort de svakeste og tregeste hjernecellene og derved gjøre hjernen til en raskere og mer effektiv maskin.  

Det er derfor man alltid kjenner seg smartere etter et par glass vin…

Responses

  1. Jeg trenger ikke noe påskudd. Jeg bare gjør det, jeg. 🙂

    Og så kjente jeg langt inn i hjerterota at jeg er glad jeg ikke er en bøffel.

  2. Goodwill, du er en perrrrle! Selvsagt er det slik. Og jeg har akkurat fått 3 flasker vin av ypperste klasse. Dessuten er det høstferie.

    *skål*

  3. Tiltredes! Har vel alltid følt det slik, men er veldig glad for å få det «bevist» på slik en fin måte. Mmmm, takk!

  4. Har jeg fått icon nåååå? I hvert fall har jeg det på bloggsidene mine. Bare måtte teste.

  5. Nei. Det har jeg ikke. *sutre*

  6. Jeg vet ikke hva icon er. *sutre*

  7. Mona, det sitter i ryggmargen, skjønner jeg? Men jeg syns synd på bøflene jeg også…

    Iskwew, så herlig! Perfekt timing!

  8. Tonita, jeg setter alltid stor pris på å få bekreftelse på mine teorier på denne måten. Det regnet jeg med at mine lesere også gjør, derfor så jeg det som ren og skjær folkeopplysning å legge ut slik viktig info!

  9. Ingen Iskwew-icon her nei… 😦 Uten at jeg kan forklare hvorfor. Jeg er jo bare ingeniør.

    Men du har, Mona! 🙂

  10. Icon = lite bilde?

    Jeg er den klokeste, tar alt så lett.

  11. Icon, visstnok også kalt avatar. Noen har det, andre ikke, uten at jeg kan forklare hvorfor. Men det har ikke med klokskap å gjøre, for Iskwew er klok. Meget klok!

  12. Det er noe annet noen har, som ikke andre har, også. Selv om bloggene ellers er like. Det vil si, det er noe jeg ikke har som andre har. Og poenget er (trommevirvel) ; Ved siden av kategoriene har man et tall i parentes som viser hvor mange innlegg som bor i hver kategori. Det har ikke jeg. I går brukte jeg ganske lang tid på å finne ut hvorfor, og det endte med at jeg slettet alle kategoriene med en eneste knapp. Så klok er jeg.

    En tidligere kollega av meg har to sønner. Til middagen ga han den ene gutten brus, den andre gutten vann. Han skulle lære dem at livet var urettferdig.

    Kanskje det er sånn med han som lagde wordpress også?

  13. Hvis du som meg ikke har eget domene, men bare bruker ett av standardtemplatene til WP, så er det bare sånn at de er litt forskjellige på de ulike tingene. Sånn er det bare, det er bare å prøve seg litt fram. Leke litt 🙂

    Jeg tror i hvertfall ikke at WP er like slem som han kollegaen din! Fysjom!

  14. Iskwew, det er mulig at du må være innlogget for at icon’et ditt skal komme med når du kommenterer? Det må i hvertfall jeg!

  15. Jammen (ikke helt fornøyd)!

    Jeg sammenligner med en som bruker samme .. standardtemp.. som meg. Hun har de tallene, hun. Og så fikk du meg til å tenke på noe. Jeg har jo eget domene, jeg. Jeg kan altså..? Du skjønner? Inn der?

  16. Men altså, sånt med eget domene kan ikke jeg noe med. Jeg kan bare bruke standardtemp, jeg. Mann, vet du.

    Men Iskwew er flink med sånt, spør henne du!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

