Publisert av: Skippern | oktober 9, 2007

En god morgen?

Sitter på toget på vei til Lillehammer, tidlig tirsdag morgen. 0700. Det er kaldt ute, tre kuldegrader, det er i ferd med å lysne. Rødskjæret på himmelen i øst avslører at sola har tenkt å stå opp snart.

Passerer Gardermoen, flypassasjerene går av, og det blir stille og rolig på toget. Kaffekopp og avis.

En god morgen.

Sliten i kroppen. Var i Stockholm i helgen, løp orientering. Stafett, med 25 løpere på laget. Og siden klubben min manglet et par løpere på andrelaget tok jeg en etappe der også, i tillegg. Dessuten var det løp også på søndag, og lang busstur hjem etterpå.

Sliten og trøtt. Da er det godt å sitte på toget og se verden våkne. Eidsvoll. Vorma glir sakte forbi. Ennå lenge til jeg skal av. En kaffekopp til, kanskje? Mmm…!

mjosa.jpg

Joda, det er en god morgen🙂


Responses

  1. Det høres ut som om du med rette nyter broen mellom universene :o)

    Slike reiser er gode, om du bare glemmer at du strengt tatt måtte opp alt for tidlig.

    Og du har selvsagt løpt i helgen :o)) Du asså. Håper det aldri skjer noe som gjør at du ikke kan løpe. It’s you.

  2. Jeg MÅ ikke løpe, men jeg må nok gjøre NOE. Om enn ikke nødvendigvis hver dag, eller hver helg. Men det er nok litt meg, ja🙂

    Altfor tidlig oppe. Men vel plassert på toget var nødt bare å nyte turen. Det var så vakkert! Gule bjørketrær, som fakler mot den blå himmelen!

    Lang reise for kort møte, så nå er jeg alt på vei tilbake igjen. Men hensikten ble oppnådd, jeg fikk de avklaringene jeg trengte.

    Og mere arbeid🙂

    *slurper kaffe*

  3. Åh, toget til Lillehammer er det aller beste.
    Dette var Det Gode Liv, det.

    Som barn tok jeg toget til mormor og morfar annenhver helg. Noen ganger gikk jeg av i Brumunddal. Noen ganger gikk jeg av på Hamar fordi jeg tenkte jeg kanskje satt på et tog som ikke stoppet i Brumunddal.
    Og så måtte jeg ringe mormor og si unnskyld for at jeg gikk av igjen, og så måtte bestefar hente meg på Hamar fordi morfar ikke kunne kjøre bil.

    *tyve år senere* *slurper kaffe i bloggen til goodwill*

  4. Det var snille besteforeldre det! Slik besteforeldre skal være!

    Det var så fint idag, tok et bilde som jeg skal få lagt ut i morgen🙂

  5. Tog er utmerkede greier! Bare så synd vi ikke har noen her borte…

  6. Og her var dete bare 1,8 grader i morges, – men lavt nok til at jeg har skiftet til piggfrie vinterdekk.
    Stikker av til isfritt Paris jeg …

    – Men Gålå var fabelaktiv vakkert i helgen. Flotte fjell i syningom, – med litt snø. Fine fotturer – men løp, nei – det gjorde vi ikke.

    Løpe er fint for de som liker det.

  7. Marina, det fins da tog i USA? Og T-baner??

    Tonita, det burde kanskje jeg også gjort, siden de melder snø i morgen tidlig – og jeg må ha bil. Men jeg rekker det ikke, så jeg tar sjansen på at det skal gå bra. Og biter negler…

    Aaaaaahhhhrrrghhh!!!! Vil til fjells!!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

