Publisert av: Skippern | oktober 10, 2007

Enda en liste

Siden jeg ikke har inspirasjon til å lage noe av meg selv idag tar jeg denne fra Iskwew, som fikk den av sin venn Jeff. På engelsk, og jeg oversetter heller ikke spørsmålene (har ikke tid, jobber i staten), men svarer på norsk.

Alle kan anse seg for  være tagget😉

1. WERE YOU NAMED AFTER ANYONE?
Jepp, min farfar het nøyaktig det samme som meg. Han kunne godt hatt samme nick-name også🙂
2. WHEN WAS THE LAST TIME YOU CRIED?
For to uker siden, da jeg så min datter opptre med koret sitt. Det var så vakkert!

3. DO YOU LIKE YOUR HANDWRITING?
Den er ikke spesielt pen, nei!
4. WHAT IS YOUR FAVOURITE LUNCH MEAT?
Matpakka.
5. DO YOU HAVE KIDS?
Jente på 15 og gutt på 9.
6. IF YOU WERE ANOTHER PERSON WOULD YOU BE FRIENDS WITH YOU?
Eeeeehhhh – jeg håper og tror det?
7. DO YOU USE SARCASM A LOT?
Veldig sjelden, det skal mye til. Jeg syns sarkasmer som regel brukes i mangel av gode argumenter, og da er det som regel bedre å holde munnen lukket.
8. DO YOU STILL HAVE YOUR TONSILS?
Ja, det har jeg.
9. WOULD YOU BUNGEE JUMP?
Nei. Jeg vet jeg er tøff som få og trenger ikke hoppe i strikk for å få bekreftet det.
10. WHAT IS YOUR FAVOURITE CEREAL?
Firkorn. 
11. DO YOU UNTIE YOUR SHOES WHEN YOU TAKE THEM OFF?
Alltid.
12. DO YOU THINK YOU ARE STRONG?
Ja, det tror jeg.
13. WHAT IS YOUR FAVOURITE ICE CREAM?
Hennig-Olsen krokanis!
14. WHAT IS THE FIRST THING YOU NOTICE ABOUT PEOPLE?
Øynene, glimtet.
15. RED OR PINK?
Absolutt rødt.
16. WHAT IS THE LEAST FAVOURITE THING ABOUT YOURSELF?
Jeg har lett for å drømme meg bort når jeg er sliten…
17. WHO DO YOU MISS THE MOST?
Litt alvorlig her: Jeg savner min mor, slik hun var før hun fikk Alzheimer. Da var hun det godeste mennesket du kunne tenke deg. Hun er fortsatt god, det er ikke det, men hun er en annen nå og blir aldri mer den samme…
18. DO YOU WANT EVERYONE TO SEND THIS BACK TO YOU?
I hvertfall fint om dem som følger opp legger et hint i kommentarfeltet så jeg kan se hva de har skrevet!
19. WHAT COLOR PANTS AND SHOES ARE YOU WEARING?
Blå, smal dongeri, brune sko.
20. WHAT WAS THE LAST THING YOU ATE?
En banan, akkurat nå.
21. WHAT ARE YOU LISTENING TO RIGHT NOW?
Vifta fra klimaanlegget.
22. IF YOU WERE A CRAYON, WHAT COLOUR WOULD YOU BE?
Blå, som havet.

23. FAVOURITE SMELLS?
Duften av nyklippet gressplen om sommeren.
24. WHO WAS THE LAST PERSON YOU TALKED TO ON THE PHONE?
Datteren min.
25. DO YOU LIKE THE PERSON WHO SENT THIS TO YOU?
Iskwew, som jeg fant den hos…ja, henne liker jeg veldig, veldig godt.
26. FAVOURITE SPORTS TO WATCH?
Jeg liker egentlig det aller meste av sport, men da først og fremst å sporte selv. Det jeg liker aller best å SE på er kanskje sykkel. Tour de France, Paris – Roubaix, disse virkelig tøffe rittene.
27. HAIR COLOUR?
Lys blondt, tenker jeg vi sier. Onde tunger vil muligens si gråblondt, men det hører jeg ikke.
28. EYE COLOUR?
Grønn/grå, og bittelitt brunt – etter min mor.
29. DO YOU WEAR CONTACTS?
Hele dagen. Briller er fra senga til badet om morgenen, og motsatt vei om kvelden.
30. FAVOURITE FOOD?
Mors pinnekjøtt julaften.
31. SCARY MOVIES OR HAPPY ENDINGS?
Happy endings.
32. LAST MOVIE YOU WATCHED?
Phantom of the Opera, i bussen på vei hjem fra Stockholm i helga.
33. WHAT COLOUR SHIRT ARE YOU WEARING?
Blå.
34. SUMMER OR WINTER?
Ja, takk – begge deler!
35. HUGS OR KISSES?
Her også vil jeg helt klart si ja takk, begge deler!
36. FAVORITE DESSERT?
Hehe – sjokoladepudding med vaniljesaus🙂
37. MOST LIKELY TO RESPOND?
Hmmm…Mona, kanskje?
38. LEAST LIKELY TO RESPOND
?
39. WHAT BOOK ARE YOU READING NOW?
Erlend Loe: Tatt av kvinnen..
40. WHAT IS ON YOUR MOUSE PAD?
Musa.
41. WHAT DID YOU WATCH ON TV LAST NIGHT?
Det husker jeg ikke…og det sier kanskje noe om hvor interessant det var?
42. FAVOURITE SOUND?
Bølgeskvulp. Jeg savner havet.
43. ROLLING STONES OR BEATLES?
The Beatles, definitivt. Favorittbandet.
44. WHAT IS THE FARTHEST YOU HAVE BEEN FROM HOME?
Karpathos i Hellas.
45. DO YOU HAVE A SPECIAL TALENT?
Jeg er ganske god til å finne fram etter kart, enten det er i skogen, på fjellet eller i en storby. Og så er jeg visstnok ganske god til å synge?
46. WHERE WERE YOU BORN?
Oslo, og det er litt pinlig for en sørlending. Men det er sant. Men det var ikke min feil!
47. WHOSE ANSWERS ARE YOU LOOKING FORWARD TO GETTING?
Venter i spenning!.
48. WHAT TIME IS IT NOW?
14:12, dvs ikke tid for å gå hjem riktig ennå…


Responses

  1. Øh… Goodwill???

    «35. HUGS OR KISSES?
    With a man I really like, and if I had to choose; kisses. But both is better. With the rest of the world I settle for hugs.»

    HAHA! Den glemte du, tror jeg. Med mindre du her informerer om noe som i så fall er en nyhet.

  2. Aij-aij-aij, det var ei stygg blemme! Men ta det med ro, det er ikke noe sånt, altså!😉

  3. Not that there’s anything wrong with that!

    *ler og ler litt til*

    Det med kartet handler vel forøvrig litt om å i hvert fall få til forskjellen mellom opp og ned, Goodwill?

    *ler enda litt mer*

  4. *hoster* Det var den hukommelsen din, da…den virker visst ikke bare på tall, skjønner jeg!😀

  5. Tonsils er forresten mandlene.

  6. Noen ganger har jeg en elefants hukommelse. Noen morsomme historier fester seg veldig godt ;o)

  7. Right. Den sto egentlig på huskelista for å sjekke i ordboka. Men jeg har dem fortsatt, altså!

  8. Plagsomt god hukommelse, faktisk!😉

  9. 🙂

  10. 1. WERE YOU NAMED AFTER ANYONE?
    Etter Kristin Lavransdatter – og jenta i «Ann Kristin – lukk opp din dør»…

    2. WHEN WAS THE LAST TIME YOU CRIED?
    Da jeg gikk gjennom en del bilder ifm opprydding etter en tante.

    3. DO YOU LIKE YOUR HANDWRITING?
    Ja, den er egentlig ganske fin.

    4. WHAT IS YOUR FAVOURITE LUNCH MEAT?
    Salat med masse godt i.

    5. DO YOU HAVE KIDS?
    Bare tantebarn, og det holder lenge!

    6. IF YOU WERE ANOTHER PERSON WOULD YOU BE FRIENDS WITH YOU?
    Ja!

    7. DO YOU USE SARCASM A LOT?
    Det hender ikke så rent sjelden det…

    8. DO YOU STILL HAVE YOUR TONSILS?
    Nei, de ble røsket ut da jeg var 18.

    9. WOULD YOU BUNGEE JUMP?
    Hadde vært tøft å prøve.

    10. WHAT IS YOUR FAVOURITE CEREAL?
    Corn flakes… Spiser ikke cereal jeg.

    11. DO YOU UNTIE YOUR SHOES WHEN YOU TAKE THEM OFF?
    Som oftest.

    12. DO YOU THINK YOU ARE STRONG?
    Jepp – både fysisk og psykisk.

    13. WHAT IS YOUR FAVOURITE ICE CREAM?
    Gresk banan- og sjokoladeis!

    14. WHAT IS THE FIRST THING YOU NOTICE ABOUT PEOPLE?
    Øynene!

    15. RED OR PINK?
    Absolutt rødt.

    16. WHAT IS THE LEAST FAVOURITE THING ABOUT YOURSELF?
    Snakker før jeg tenker…

    17. WHO DO YOU MISS THE MOST?
    Foreldrene mine!

    18. DO YOU WANT EVERYONE TO SEND THIS BACK TO YOU?
    Minner meg om «Mine venner-boka» som jeg hadde på barneskolen…🙂

    19. WHAT COLOR PANTS AND SHOES ARE YOU WEARING?
    Blå jeans og svarte sko.

    20. WHAT WAS THE LAST THING YOU ATE?
    Knekkebrød med salami…

    21. WHAT ARE YOU LISTENING TO RIGHT NOW?
    Sarah McLachlan live.

    22. IF YOU WERE A CRAYON, WHAT COLOUR WOULD YOU BE?
    Rød.

    23. FAVOURITE SMELLS?
    Krydderluktene som møter meg når jeg ankommer Hellas, ispedd litt flybensinlukt. Da er det ferie!

    24. WHO WAS THE LAST PERSON YOU TALKED TO ON THE PHONE?
    En kollega.

    25. DO YOU LIKE THE PERSON WHO SENT THIS TO YOU?
    Goodwill som jeg fant denne hos, er en av mine favorittpersoner!

    26. FAVOURITE SPORTS TO WATCH?
    Håndball!

    27. HAIR COLOUR?
    Brunt

    28. EYE COLOUR?
    Brun-grønne

    29. DO YOU WEAR CONTACTS?
    Nope!

    30. FAVOURITE FOOD?
    Kleftiko!

    31. SCARY MOVIES OR HAPPY ENDINGS?
    Happy endings.

    32. LAST MOVIE YOU WATCHED?
    «En duft av krydder» (gr)

    33. WHAT COLOUR SHIRT ARE YOU WEARING?
    Brun

    34. SUMMER OR WINTER?
    Sommer (og høst)

    35. HUGS OR KISSES?
    Jeg sier som Goodwill; ja takk begge deler.

    36. FAVORITE DESSERT?
    Er ikke noe dessertmenneske, men tilslørte bondepiker er godt…

    37. MOST LIKELY TO RESPOND?
    Que?

    38. LEAST LIKELY TO RESPOND
    ?

    39. WHAT BOOK ARE YOU READING NOW?
    Marian Keyes; En sak har minst tre sider.

    40. WHAT IS ON YOUR MOUSE PAD?
    Reklame for Dell

    41. WHAT DID YOU WATCH ON TV LAST NIGHT?
    Nyheter.

    42. FAVOURITE SOUND?
    Tantebarna mine som ler.

    43. ROLLING STONES OR BEATLES?
    Om jeg MÅ velge, så blir det vel Beatles. Men Queen er bedre alle…

    44. WHAT IS THE FARTHEST YOU HAVE BEEN FROM HOME?
    Jeg følte meg lengst borte da jeg var på atomkraftverket på Kola. En helt annen verden…

    45. DO YOU HAVE A SPECIAL TALENT?
    Jeg kan «vifte» med øra.🙂

    46. WHERE WERE YOU BORN?
    Særp!

    47. WHOSE ANSWERS ARE YOU LOOKING FORWARD TO GETTING?
    Ingen spesielle…

    48. WHAT TIME IS IT NOW?
    10:09

  11. Herlig å se deg her, Kristin! Stor velkomstklem!

    Pkt 4, det skal vel være feta og oliven i salaten, ikke sant?

    Og du – jeg kan også vifte med ørene!😀

  12. Da får vi treffes en gang og vifte litt sammen! Kanskje vi letter? *ler*
    Jeg har nå vært her og snoket noen ganger tidligere, men ikke gitt meg til kjenne…

  13. Jeg har gjort det.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

