Publisert av: Skippern | november 4, 2007

Fin helg!

Hjemme igjen etter en helg i hjembyen, en fin helg med fine opplevelser.

Komme hjem igjen, oppleve Arendal i vakkert høstvær og med masse liv. Det sies at byen bare lever om sommeren – det virket ikke slik denne helgen. Lørdag markedsdager, Bonden i sentrum med stands på Torvet, markering av Frivillighetsdagen foran Kulturhuset. Sol og varmt, masse folk i byen, krabbesalg fra Snar i Pollen. Glade mennesker overalt.

Duft av nykokte krabber

Søndag med like fint vær, dro ut på Tromøya og spaserte Kyststien fra Hove leir, langs rullesteinsstrendene ut mot havet og rundt odden tilbake. Duften av havet, tang og tare, lyden av bølgene som bare puslet lett mot stranda. De to fyrtårnene Store og Lille Torungen, to av byens mest kjente symboler. Vakkert.

De tvende fyrtårn

Noen ganger savner jeg Sørlandet.


Responses

  1. Ahh det høres ut som en flott helg. Jeg skjønner godt at du savner Sørlandet der oppe på flatbygdene. Det handler jo om røtter og det man lærte seg å sette pris på som liten. Derfor savner jeg noen ganger flatbygdene med bugnende gule åkre. Det står for harmoni.

    Jeg tror alle steder lever litt ekstra på så flotte dager som vi har hatt denne helgen.

  2. Tenk at jeg ikke hadde noe spesielt fore heller da, utenom å bare nyte dagene. Det er jo ganske uvanlig i seg selv!

    Jeg var på nippet til å bade – men feiget ut…😦

  3. Hehe – det hadde jeg feiget ut av også, altså. Det er 100% sikkert.

    Det er jo så deilig å ikke ha noe fore innimellom. Det er bare å nyyyte det :o)

  4. For å være litt tøff i trynet så kan jeg jo si at jeg drøyer til juleferien, når det er litt friskere i vannet😀

  5. Okay. Jeg tror deg. Avventer bildebevis.
    😀

  6. *aaahhhwwiiiii!!*

  7. *smiler blidt*

    Dette skal bli morsomt!

  8. Det hender jeg reiser til Tromøya om sommeren, ene og alene for å tasse rundt på kulerunde stener.

    Men hva har jeg så gjort denne helgen? Den må jeg komme tilbake til.

    Godt å ha deg tilbake i alle fall!🙂

  9. Det er deilig der Mona, enten det er stille og fint som igår, eller om stormen brøler. Havet er fascinerende alltid. I hvertfall på passelig avstand🙂

    Godt å være tilbake også!😉

  10. Gikk tur på akkurat de steinene i sommer – med utgangspunkt Tromøy kirke ut til Båtstangen og tilbake.
    Jeg elsker å gå/hoppe fra stein til stein, – klatre om det må til. Nyter hver mulighet, og håper leddene vil holde noen sesonger til.

  11. Ja, det får vi håpe, Tonita! Det er vakkert der!

  12. Jeg tenker på Påmm Fri hver gang jeg hører om Arendal. Og så synes jeg det er hysterisk morsomt at de ikke kan si R i Grimstad.

    – Men jeg har veldig lyst å besøke noe annet enn Kristiansand en gang.

  13. Tvertimot Muppyen, det er i Grimstad og Arendal de virkelig KAN si R!

    – gode grunner for et besøk i Arendal: Hovefestivalen, Canal Street Jazz- og Bluesfestival, kald pils på Langbrygga, reker i Pollen, badestrand på Merdø… :-))

  14. Javel, da kan vi lage en badedeal. Vi lager en billedserie fra en badeseanse i juleferien, så lenker vi til hverandres poster.

    Avtale?

    Betty

  15. Betty, jeg kan ikke konkurrere med deg i tøffhet, der går du meg en høy gang. Én ting er å være tøff i trynet, å gjennomføre er noe helt annet:-/

  16. Jeg er tøff i pysjamas, og jeg er tøff i hatt
    – men ikke mye tøff i badedrakt midtvinters nei.
    Betty vinner – før start. Slik blir det sikkert! Og gratulasjoner deles også gjerne ut i forkant.

  17. Alt untatt reker og øl. Jeg spyr merkelig nok av begge deler.

  18. Helt enig, Tonita!

    Det var merkelig ja, Muppy – det som er så godt!🙂

  19. Det er visst en slags form for matallergi. Jeg dør i hvert fall ikke av det. Heldigvis for meg.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

