Publisert av: Skippern | november 10, 2007

Gutt? Mann?

Undre hadde en post for et par dager siden hvor hun drodlet om alder og begrepen jente/dame, og gutt/mann for den saks skyld.

I kommentarfeltet der ble det sagt fine ting om noen av de mer tilårskomne blant oss, som ble tatt for å være yngre enn man egentlig er.

Jeg mener at alder er ganske uvesentlig når det gjelder hvordan man skal leve, hvordan man skal opptre. Man skal være seg selv helt og fullt, enten det innebærer å være «voksen» eller barnslig. Jeg sier ja takk, begge deler, men alt til sin tid.

Som disse her illustrerer, det meste ligger mellom ørene.

«Age is a matter of mind. If you don’t mind, it doesn’t matter.»

Fin lørdag, alle sammen!

Responses

  1. Kloke, kloke Goodwill!

    *klem*

  2. “Age is a matter of mind. If you don’t mind, it doesn’t matter.”

    Støtter meg fullt og helt til den.

  3. Men, selv om alder kun er et tall, tror jeg aldri jeg blir dame i hodet mitt. Selv om jeg har tenåring og to småttiser attpå, føler jeg meg ikke voksen. Voksen er ansvar, og det gidder jo ikke jeg. Jeg svever rundt i boblen min og håper den aldri vil sprekke. Joda, jeg betaler jo regninger og skreller poteter, men det er det kroppen min som gjør, ikke hodet. Nei, dette skjønte jeg ikke selv engang. Jeg gidder ikke være dame, jeg. Kan godt være litt kvinnelig altså. Kvinnelig jente. Det er fint. God helg, Gooding!

  4. Jammen Mona, da er det jo det som er din definisjon, og det er den som gjelder! Fin, kvinnelig jente! *smiler*

    Klemmer tilbake, Undre!

  5. Da jeg var 25 år hadde jeg en liten krise i fohold til alder. Nå er jeg bare meg.

  6. Jeg synes det å ta ansvar for seg selv og sine egne handlinger er ganske viktig. Men man behøver jo ikke være helt stivnakket og bare si nei hele tiden heller.

  7. Hehe – nei, Marina – noen ganger er det godt å være herlig uansvarlig også!

  8. Det er vanskeleg å vere damete når ein er sjuskete, men kvinne går an.
    Menn har liksom ikkje same valgmuligheter, sidan herre er gått ut av dagleg tale.

  9. Herremann er i min tale i alle fall.

    Jeg kan tenke meg at Gooding er en skikkelig flott herremann på julaften for eksempel .

  10. Jeg liker menn som er mye gutt , og jeg syns mange menn er gamle gubber – uansett alder. Jeg slutter ikke å forundre meg over hvilket inntrykk jeg får av menn på min egen alder. Noen oppfører seg som 17-åringer (selvsagt håpløst), andre får meg til å tenke at de hører hjemme på gamlehjem (selvsagt også håpløst).

  11. Avil, noen damer er Damer uansett hvor mye de har sjusket seg til 😉

    Mona, Herremann forbinder jeg faktisk med smågutter! 😀
    Eeh – julaften? Skjorte og slips, i hvertfall!

    Sukkerspinnengelen, du aner ikke hvor vanskelig den balansegangen er! Være både mann, gutt og voksen, men ikke gubbe – sukk!

  12. Herremann nok for meg.

  13. Nå har jeg studert bildet nærmere.

    Det ser virkelig ut som om guttepjokken går løs på sin bestefar med nuppefjerner.

  14. Nupper og skjegg er omtrent det samme, kanskje? 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

