Publisert av: Skippern | november 21, 2007

Javel?

Hmmm…nå hadde jeg tenkt å skrive noe lurt om hvorfor jeg syns det er vanskelig å skrive for tiden…men så ble det borte på veien.

Hvorhen? Aner ikke, men jeg hadde det i hodet da jeg gikk fra kaffeautomaten for to minutter siden, og det var der da jeg begynte å logge meg på wp, men så forsvant det på veien inn. Grrr…

Noen kaller det skriveblokkering. Forfattere kan ha skriveblokkering. Avil, for eksempel. Mona påstår også at hun har noe som ligner på det, men da bare skriver hun, og så triller det ut den ene morsomheten etter den andre.

Men ingeniører? Kan de også ha det?

Javel?

På den annen side har jeg nå skrevet noen linjer. Bare tull og tøys, ingen som leser dette vil så mye som trekke på smilebåndet av det. Men kanskje  det hjelper til med å vekke hjernen min igjen? Så jeg kan begynne å skrive om viktigere ting?

Som for eksempel dette – hvor blir det av SKIFØRET?

*drømmer*


Responses

  1. Ja. Ingeniører kan ha skriveblokk. Det kan jeg skrive under på!

    Eller…
    Kanskje ikke. Jeg har jo skriveblokk også.

  2. Jeg trakk på smilebåndet, jeg. Det kommer ikke morsomme ting herfra for tiden heller skal jeg love deg. Men så er det ikke snø. Det er ikke lyst. Og det skjer mye trist i verden, og mye trist ellers også. Og nå kommer i alle fall ingen til å smile i denne tråden din. Unnskyld. Jeg skal rette det opp!

    Sol, snø, nisse, sjokolade, besteforeldre, latter, nissekone og peis.

    Ingeniører skal egentlig ikke være så morsomme. De skal sitte på stolen sin og lage smarte programmer som gjør livet enkelt. Og så skal de tasse rundt i gangene, snoke etter kjeks og dra tørre vitser. Så setter de seg igjen, knoter litt i spaghettikoder og tar en runde rundt i gangene for å snoke etter mer kjeks.

    I morgen kveld reiser jeg til Sjusjøen, der er det snø. Jeg skal ikke gå så mye på den, men jeg kan ta bilder av den til deg.

    Det snør forresten nå. Her. Den første snøen faktisk. Jeg tror jammen vi fortjener et glass vin. God onsdagskveld!🙂

  3. Det bildet har lyd! Jeg hørte det sa svisj! akkurat da jeg åpna bloggen din og festa blikket på skiførebildet. Var det deg som susa forbi i full fart? Har du noen svin på skogen der?

  4. Ingeniører og til og med økonomer kan ha skriveblokkering. Jeg har store problemer med å produsere noe som helst for tiden. Materialtretthet, kanskje? Iskwew er litt sliten :o)

    Det er snø på bakken her i dag i hvert fall!

  5. Marina: Skriveblokk har jeg også, den ligger på pulten foran meg, med masse blanke ark!

    Mona: Det kom litt snø her også i natt, et par bitte små centimetre. Fortsatt tåke, men det ble likevel mye lysere.

    Men du! Jeg tror du har forvekslet ingeniører med programmerere! De er slik som du beskriver. Ingeniører derimot er kreative, konstruktive, morsomme og spennende mennesker!

    Ta med litt snø fra fjellet til meg da!

    Sukkerspinn, selvsagt var det meg! Tre kraftfulle dobbelttak og svisj over myra, inn i skogen og borte vekk. Ikke svin på skogen, mer som en elg i løypa!

    Iskwew, kjære deg, materialtretthet er det helt sikkert ikke, så solid som du er bygget. Hel ved, vet du ;o)

    Er man sliten så må man hvile🙂

  6. Åh, ingen dataingeniør? Nå som det er slått fast at du er kreativ og morsom er det bare å skrive, er det ikke? Jeg kan ta med litt snø fra hagen, jeg. Den er full av snø, musespor og rådyrspor. Jeg har lekt litt i den allerede. Nå gleder jeg meg til dagens konstruktive og spennende innlegg. *legger hendene bak nakken*

  7. Hehe – guttungen forlangte boblebukse idag, for han skulle base i snøen i skolegården :o)

    Ingeniører kommer i mange utgaver, og det er faktisk en del av jobben min å være kreattiv. Sånn på kommando vet du: Klar, ferdig, sett i gang og skap noe!

    Hmmm…funket ikke?

    *mere kaffe*

  8. Jeg synes faktisk at det er hundretusen ganger mye verre at jeg har skrivesperre. For jeg skal nemlig levere oppgaven min før jeg skal på jobb i morgen.

    – hehe, og jeg drømmer om en mastergrad, liksom.

  9. Ooops – det var ikke bra, Muppyen!

    I morgen har blitt til idag – håper du klarte det!

  10. må alt være så morsomt da?

    man kan jo godt bare være saklig, særlig om det er det skrivesperren egentlig er…

  11. Egentlig tror jeg bare det handler om forbigående mangel på inspirasjon – som kommer tilbake bare man lar tankene få tid og rom til å snu seg litt.

  12. Det er forskjell på dataingeniører og programmere også. Dataingeniører er, vel, ingeniører. Vi er kreative, konstruktive, morsomme og spennende mennesker.
    Programmere er kjedelige typer som gjør some de ofte så treige at vi programmerer selv. Det er jo ikke som om det er vanskelig eller tidkrevende, for en ingeniør!

  13. Hei Goodwill!
    Jeg har aldri vært i bloggen din før, men snublet hit fra den bloggen som het Bamboosa før. Den hemmelige som ingen vet om og som egentlig ikke finnes. Den ingen leser fordi eieren får skriveblokk dersom folk detter innom.

    Skrivesperre. Det skulle jeg si noe om. Men nå har jeg glemt det, allikevel bare renner det ord ut av meg. Så jeg kan ikke være hardt rammet.

  14. Jeg bør kanskje nevne at jeg ikke er ingeniør.

  15. * Busted! *

  16. Suz, her er alle velkomne, enten de er ingeniører eller noe helt annet :o))

    Bamboosaen eller Samboobaen, kjært barn har ofte mange navn. Men hemmelig? Kom langt i Tordenbloggen og greier? Ikke mye hemmelig, nei!

    Men dersom du føler det slik at ordene bare renner ut av deg, da har du neppe skrivesperre. Da jeg hadde skrivesperre satt jeg bare foran pc’n med hendene i fanget og kom ikke på noe som helst å skrive.

    Da tok jeg en kopp kaffe istedet :o)

  17. Mona!! :o))

  18. Klart den er hemmelig. Den finnes jo ikke.

  19. Vi vil jo ikke at hun skal få sperre igjen.

  20. Domming.

  21. Mona?? Hvem snakker du til??

  22. Goding.

  23. :o)

  24. Fnys.

  25. Fnis.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

