Publisert av: Skippern | november 22, 2007

Nachspiel?

Straks julebordsesong, og da er det mye å rekke over. Vorspiel er selvsagt viktig, her i gården starter det ved langbordet i gangen kl 1530 den fredagen. Selve julebordet er selvsagt bare herlig, med god mat og godt drikke i hyggelig selskap, og dernest dans til langt på natt.

Men så, ca kl to på natta, da pakker musikken sammen, festen er over, men du er klar for mer? Da er det tid for nachspiel. Men blir det vellykka?

Gode gamle NRK har tenkt å hjelpe oss. De tenker på å sende ut igjen noen av de gamle barne-tv-seriene på den nye barnekanalen NRK-Super, men ser at ikke alt holder helt mål for de små idag. Skummelt også. Men for voksne…! Nattestid!

Tenk deg at du kommer hjem en sen nattetime, f.eks etter julebord, ikke helt klar for senga ennå, og Pompel og Pilt på tv?

Eller Colargol? Eller Kanutten og Romeo Clive?

Jeg syns det høres herlig ut jeg. Men så er jeg jo «Pompel og Pilt generasjonen». Hva er din favoritt??


Responses

  1. Jeg vil se igjen Klabb og Babb! Samt Kanutten og Romeo Clive…🙂 Dette kan bli moro!

  2. Ehhh. Pompel og Pilt med litt fylleangst? IKKE en god ide!

  3. Klabb og Babb ja Kristin, det var saker det! Og tenk å få med seg dem etter en sen aften på Plaza? For du får det vel inn der nede?😉

    Iskwew, det er jeg helt enig i! Tenk deg Gorgon vaktmester komme brasende inn idet du skjenker deg en liten night-cap: «Øhhh – replisere, kalibrere, sublimere, dividere, reparere – men Iskwew kjære, hva ER det du gjør?!»

  4. Det er slikt som gjør at man melder seg inn i IOGT, Goodwill. Det ville rett og slett vært alt, ALT for mye.

    Tigerungen derimot, han elsker Pompel og Pilt.

  5. Jeg foretrekker Kanutten! Hun var alltid så blid og morsom.
    Nå kom jeg til å tenke på de amerikanske/utenlandske seriene jeg så på også, Flipper og Skippy…
    *skippy, skippy…skippy the bush kangaroooo…*🙂

  6. Colargol! Jeg tror faktisk jeg kommer til å gråte litt den dagen jeg ser han på skjermen igjen.

  7. Tigerungen har skjønt det, Iskwew!

    Skorpionkvinnen, Skippy går vel fortsatt på Tv2?

    Og Colargol, Muppy…som kan synge i dur og moll…sukk! Men på nachspiel? ;o)

  8. Colargol ja! Og Klabb og Babb.🙂 Jeg husker jeg så på Leikestove også. Karius og Baktus skremte vannet av meg som 4-åring, så det måtte vi slå av. Også onkel Mauritz og Teodor, da…🙂

  9. Hva, er det sant? Går Skippy på TV2. Jeg må se mer på TV, forstår jeg nå.

  10. Lothiane: Karius og Baktus som nachspielunderholdning tror jeg kommer i samme kategori som Gorgon Vaktmester, særdeles skremmende!

    Jeg mener det er så Skorpionkvinnen, på dagtid – men det er ikke så ofte jeg ser på tv da, så det er med forbehold!

  11. Ynngstedatter har kjøpt full pakke DVD’er med ‘Det var en gang et menneske’, fordi hun elsket serien, og håper guttepjokkene Sam og Bo vil like den like godt.

    Selv er jeg rådgod på å synge Colargol-sangen, – og kan finne fram Colargol-kosedyret fra lekekassen, her kastes ikke mye!

  12. Det var en gang et menneske har vi kjøpt på dvd også, hele serien. Og poden elsker den! Jeg og..🙂

    Jeg hadde både Colargol-bamse og -bok, som liten. Ååååh, jeg savner Colargol!

  13. Smiler litt her – tydelig at det er flere enn meg som har gode barne-tv-minner!

  14. Skippy ser jeg på hver helg jeg ikke jobber. Deretter sendes Bonanza for tida. Kaffe og tv mens kroppen våkner.

    Av årsaker jeg ikke er helt sikker på kan jeg aldri huske å ha sett Pompel og Pilt. Jeg mistenker at jeg så mer på svensk barne-tv, ‘Vita stenen’ for eksempel. De lagde faktisk spennende barne-tv på svensk tv i min barn- og ungdom.

    Jeg hata ‘Leikesove’ med Vibeke Sæther. Avsky!! Men jeg likte tegnefilmen om oppfinneren Baltazar!

  15. Professor Baltazar var rett og slett kul!!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

