Publisert av: Skippern | januar 2, 2008

Nytt år –

– og nye muligheter!

Denne første posten for året blir en kort en, bare for å markere for meg selv, bloggen og dem som måtte titte innom at Goodwill er på plass og igang igjen. Jeg har hatt en lang og god juleferie, og kjenner faktisk at jeg har fått tilbake litt av den energien som var så savnet i desember. Dessuten går det mot lysere dager, og dessuten så snør det ute. Så da så!

Året startet likevel trist for min del, med nyheten sent i går kveld om at min gamle skole i Arendal sto i brann.

 

Sannsynligvis barns lek med fyrverkeri, uansett gjør det noe med meg å tenke på at den skolen som jeg gikk på i ni år nå er sterkt brannskadd. Det samme for min far, som var lærer der i 35 år…det stikker dypt og gjør vondt. Takk for at det ikke ble personskade…

Likevel, det er tid for å se framover og angripe hver dag i god Goodwill-ånd, bruke den til beste for seg selv og sine medmennesker.

Godt nyttår, alle sammen!


Responses

  1. Godt nytt år, kjære Goodwill!

  2. Tusen takk, og i like måte, kjære Mona!🙂

  3. Godt nytt år, Goodwill!

    Nyttårsraketter gjør seg best på TV, mener jeg, og da helst de de sender opp i Sydney.😉

  4. Godt nyttår til deg også!🙂

  5. Jeg heller mer og mer til dét jeg også, Undre🙂

    Tusen takk og i lige måde, Alliene🙂

  6. Godt nytt år, Goodwill:-)

  7. Godt nytt år kjære Goodwill. Dumminger som ødelegger skoler, – ris på rompa skulle de ha.

  8. Takk for det, og i lige måde, kjære Tonita!

    De får vel ikke akkurat ris på rompa, men de får trolig noe annet som svir: De to 16-17 åringene som står bak blir trolig gjort økonomisk ansvarlige for skadene, et beløp på melom 5 og 10 mill. Det er ikke småtteri for tenåringer. De risikerer å bli gjeldsslaver før livet har begynt.

    Tenke før man handler, kanskje?

  9. Men jeg trodde da at man ble glad for at skolen brant? Eller gjelder det bare mens man faktisk går der?

  10. Jeg tenker som Marina. Det var jo drømmen som 11-åring. Vi trodde jo at vi kom til å få ferie og late dager helt til skolen var bygd opp igjen.

  11. De som blir glad for at skolen brenner må være merkelig skrudd sammen, Marina…det tror jeg. Selv mens de går der.

    De får i hvertfall ikke lang ferie, turkis. Allerede på mandag starter skolen igjen – mer trangbodd enn noen gang.

  12. Det er det som er så fint. At skolen starter igjen. Når man er 11 år, tenker man gjerne ikke lengre enn sin egen lille, søte nese.

  13. Eg tenker at du må ha hatt det bra på skulen, du. Eg håpte også at den skulle forsvinne i brann og jordskjelv.

  14. Godt nyttår! Jeg lurer på om jeg også blitt trist og lei hvis skolen brant. Selv om jeg kanskje hadde gitt uttrykk for noe annet.

  15. Der mangler det en hadde.

  16. Det er akkurat som om alle sover litt. Så stille, så stille. God natt, Goodwill! Og sov godt!

  17. Turkis, Avil og Impen: Tenke det, ønske det og ville det er én ting. Men å oppleve det – jeg tror de fleste ville oppleve det som en skremmende og dum ting at skolen brant.

    Mona, vi trenger å sove litt ekstra etter jula. Godt at du var her og passet på meg! ;o)


Legg igjen en kommentar

Kategorier

