Publisert av: Skippern | januar 29, 2008

Råskinn!

Ungdommen nå til dags, sies det ofte. Med en litt spydig undertone om at alt var så mye bedre før. Før i tida, da fantes det slitere, som tålmodig og trofast holdt på sitt år ut og år inn, og som gjerne til slutt lyktes og nådde målet sitt.

Ungdommen nå til dags derimot, de tenker bare på øyeblikkets letthet, lek, moro og nytelse. Hvorfor skal vi jobbe og slite? Vi har jo oljepenger?

Noen ungdommer driver med ekstremsport. De kjører snowboard, driver med basehopping, søker ekstreme utfordringer.

Ekstremsport kommer i mange fasonger. Denne karen jeg skriver om her driver kanskje ikke akkurat ekstremsport i ordets vanligste betydning, men han gjør ekstreme ting for å bli best i sin idrett. Så langt har han lyktes, og jeg tror helt sikkert at han vil lykkes videre også.

Noen som har vært på ferietur til Tenerife? På sightseeing til fjelltoppen Teide, Spanias høyeste fjell, 3717 moh?

Olav Lundanes jr tok  turen som en treningstur, fra strand til topps. Råskinn!

Jeg trente sammen med ham igår. Intervalltrening. Jeg var sjanseløs.

Så rart.


Responses

  1. Hehe! Du er blitt en eldre mann i din beste alder, Goodwill :o)

    Forøvrig så vi masse syklister på fjellveiene på Gran Canaria. At de tør, sier nå jeg. Det er jo knapt nok mulig å passere dem, og det er knapt nok autovern…

  2. Jeg tror de aller fleste ville fått bakoversveis av farta på den karen der, uavhengig av alder!

    Jeg skal kanskje til Gran Canaria med pappa til høsten, og da blir det nok noen treningsturer til fjells. Men neppe helt fra stranda til toppen, og ganske sikkert ikke på sykkel:-/

  3. OG om du skal opp i fjellene, husk at du er en myyyyyk trafikant og at det er bratt ned de fjellsidene!

    Gran Canaria kommer du til å like :o) Husk bare på å få med deg Puerto de Mogán.

  4. Det skal jeg helt sikkert. Regner med at vi skal til Arguineguin, og det er jo ikke så langt unna🙂

  5. Jeg er omgitt av galematthiaser!

  6. Mona da! Det er forskjell på å holde legemet i nogenlunde form, slik jeg gjør, og å løpe døgnet rundt, slik visse andre gjør. Dét er galemathias, det!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

