Publisert av: Skippern | februar 9, 2008

MGP – men Teigen!

MGP-kveld, og jeg slipper ikke unna, naturligvis. Jeg syns egentlig ikke så mye om det, men tåler det. Torstein Sødal er god, Veronika Akselsen syns jeg er veldig god, og jeg har litt sansen for samiske Andagassii.

Men så, i pausen, eksploderte det. Da kom Jahn Teigen. Jubilanten. 30 år siden «Mil etter mil». Potpurriet han leverte gav meg gåsehud.

Tynn som en strek og lutrygget av gikt stod han der og sang, med en glød og en kraft som andre bare kan drømme om. Alle de store herlige slagerne, og Spektrum kokte.

Konge, Jahn!


Responses

  1. Anonym vinnerlåt. Holder neppe i Øst-Europa.

  2. Nei, den gjør nok ikke det. Jeg er ikke i nærheten av å huske den selv om jeg hørte den tre ganger i går.

  3. *kremt*

    Hvor er det blitt av smøretipsene til Goodwill? Du langde en post eller en side i fjor, mener jeg bestemt å huske.

  4. Eeh – fjorårets smøretips er ikke så mye verdt akkurat nå da! Og jeg har ikke vært ute selv, men jeg gjetter på at det var universalklister som gjaldt idag!

  5. 30 år sida Mil etter mil??? Herregud, jeg husker det jo.

  6. Tida går, Sukkerspinn. Tida går!

  7. Jeg trøster meg med at jeg ikke har blitt gammal dame ennå, bare halvgammal.

  8. Da kan JEG trøste deg med at jeg også er bare halvgammal, og det føles ikke så verst, altså!!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

