Publisert av: Skippern | februar 19, 2008

Vår – slapp eller yr?

Jeg fikk et spark på leggen av Mona Bamboosa som syns jeg var blitt så fryktelig dårlig til å blogge. Og det har hun egentlig rett i…men siden jeg for all del ikke kan tåle at slike beskyldninger rettes mot meg så setter jeg igang.

Mona, følger du med, eller?

Det er blå himmel ute, det er snev av sol, ganske mange plussgrader, og snøen smelter. Det er vel det som kalles vår? Men så var det nå det, da. Kan det stemme at det er vår nå?Om våren blir man vårslapp. Og så heter det seg at man blir våryr. Men hvordan kan nå det stemme? Vårslapp og våryr? Jeg kjenner på meg at jeg er litt av begge deler, og tenker – hva kom først – høna eller egget?

Kalenderen forteller meg at det ikke er vår likevel. Februar er den fineste vintermåneden, og på torsdag drar jeg til Budor på Hedmarken på vinterferie.

budor.jpg

Slik ser det ut der. Jeg blir ikke mye vårslapp av slikt, altså. Derimot blir jeg temmelig yr. Tenk å kunne suse avgårde i slike lekre jomfruspor? Jeg gleder meg og kjenner at det kribler i skia bare av å se på bildet!

…og kanskje kan det komme en og annen varmegrad og solstråle til hytteveggen også, slik at pilsen etter skituren kan nytes utendørs, i solveggen?

Responses

  1. Ay ay, captain! Klart jeg følger med! 🙂

  2. På fredag reiser jeg forresten til Sjusjøen, vi kan nesten kaste snøballer på hverandre.
    Var der i helgen også. Så fint, så fint, så fint.

  3. Det går en fin løype mellom Sjusjøen og Budor, og det er ikke lenger skitur enn at det er akkurat passelig å møtes på midten og spise en appelsin sammen 🙂

  4. Snufs, snørr, korsbånd og tårer.

  5. Au, au, dumme meg, det glemte jeg 😦

    Du får kanskje ikke vært med på bestigning av Snørvilen heller da? Sitte i solveggen og kose deg istedet, tenker jeg.

    *trøsteklemmer*


Legg igjen en kommentar

Kategorier

