Publisert av: Skippern | mai 30, 2008

Fortærende!

Denne dagen fikk en dårlig start. Jeg valgte nemlig å kjøre bil idag, etter å ha syklet de 15 kilometrene til og fra jobben hver dag denne uka. Fredag, ikke sant – lade opp til helga.

Dust. For hva skjer? Joda – ut på motorveien, kjøre sakte forbi et anleggsområde, fikle litt med mobilen. Lese en sms.

Men ooooooops!! – så nærme den hvite kassebilen var, da!!! Ai-ai-ai!!! Hogger i bremsene, men skjønner umiddelbart at det er for liten avstand – PANG!!!

Bråstopp. Merker at jeg er ok. Ut til siden ut av bilen, er det noe skade? Ser ikke slik ut…ikke på kassebilen, og ikke på min – men vent, hva er det som sildrer ut der? Kjølevæske?

Jovisst var det kjølevæske. Det betyr at radiatoren røk, og det igjen betyr at bilen ikke er kjørbar. Ok, skrive skademelding, innrømme all skyld, ringe forsikringa og få tak i bergingsbil.

Det går bra. Jeg virker fortsatt å være ok selv, og siden jeg har kasko har jeg fått leiebil. Må ut med litt egenandel, men det overlever jeg.

Det verste er nok den irriterende følelsen. Følelsen og vissheten om at jeg har vært en dust. Tanken på hva de tenkte, alle de som kjørte forbi. Harselerte de hånlig, eller var de medfølende. Jeg vet ikke, vil ikke vite. Men jeg skal ikke fikle med mobilen mens jeg kjører bil igjen.

Godt det straks er helg, og at solen skinner!


Responses

  1. AKK! Det var ikke bra. Men det kunne gått myyye verre *puster lettet ut*

    Mobil, bil og motorvei hører ikke helt sammen, nei.

  2. Jeg vet, jeg vet, jeg vet! Men solen skinner, det er varmt, og slik skal det være i minst 10 dager framover. Krysser fingrene for at det holder stikk!

  3. Det gjør jeg også, for neste uke er det en Tigerunge som har bursdag😀

  4. Så bra! Så snill som han er så holder det helt sikkert! :o))

  5. Det var langtisutsikter i VG og det så lovende ut. MEEEGET lovende😀

  6. Eg trur at dei fleste som køyrde forbi var medfølande, glade for at det tilsynelatande hadde gått bra og takknemlege for at det ikkje var dei….denne gongen. Det hadde i allefall eg gjort. Dei andre? Dei bør i alle fall slutte å fikle med mobilen sin medan dei køyrer.

  7. Ja, kanskje. Men jeg tror nok det var noen som tenkte «dust» også. Det hender i hvertfall at jeg selv gjør det når jeg kjører forbi slike…:-/

  8. Din dust! Du burde da vite at å fikle med mobilen mens du kjører ikke er så lurt?

    Å fikle med kamera, derimot, er ikke noe problem i det hele tatt…

  9. *kremt* Kamera? Noen som fikler med det, altså?

    Skummelt egentlig, ettersom man da vel risikerer selv å sikre fotobevis for sin egen dumhet…:-/

  10. Hahahaha! Det er ikke lurt å fikle med mobil eller ipod eller andre ting når man er i bevegelse – uansett. Og dette var en god post om å lære av sin egen lærepenge😉

  11. Det er noe som heter «learning the hard way», og dette var nattopp det. Bokstavelig talt!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

