Publisert av: Skippern | juni 20, 2008

Ikke mine ord…

…men vakre likevel, og jeg syns de passer særlig godt idag. Igår var det nemlig skoleavslutning for datteren min etter avsluttet ungdomsskole. Utdeling av vitnemål, takk for å og lykke til videre, smil, gråt og klemmer.

Og dette: De har alle muligheter videre, bare de tør å være seg selv. Stå fram med det de har å by på, være de unike menneskene de er.

Jeg fant det på nettet, vet ikke hvem som har skrevet det. Kanskje noen kan hjelpe? Men uansett, denne er til deg, kjære datteren min. :o)

INGEN VERNEFARGE

du
har ingen
vernefarge

du er ikke
ment til
å gå
i ett med
omgivelsene

til å kamufleres
i terrenget

du
skal stå ut
fra din bakgrunn

den eneste
av deg selv
på jorden

som
en varde

fjelltoppen

 

Responses

  1. Diktet er skrive av Tove Houck og du finn det i boka «I den ordløse time»

    Om du er retteleg på hogget, kan du visst få kjøpt boka her:

    http://www.bokogmedia.no/default.asp?WCU=111&WCI=Article&ArticleID=9788252035346

    Google er fine greier av og til.

  2. Takk, bandanders! Krediteres den som krediteres bør!

  3. Sørlandsdikter dessuten. Jeg visste det var noe ;o)

  4. Så flott et dikt :o)

  5. Supert dikt! Kan tenke meg det står godt til fars lille pike:-)

  6. Ja, det gjør det, Rockette!

  7. Ja, det var et fint dikt.
    Men ikke så veldig godt råd for alle; noen av oss viller risikert litt vel mye ved å stå ut fra bakgrunnen.
    Men det ville vært fint om alle kunne.

  8. Kjempefine og viktige ord. Takk for at du la ut! 🙂

  9. Takk selv, Lothiane! 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

