Publisert av: Skippern | juni 26, 2008

Som bestilt?

Kalenderen viser 26. juni, midtsommer er passert og i følge de gamle skiløperne oppi dalen går det nå rette veien igjen.

Dem om det.

Det er snart ferie, og bloggen her bærer preg av det. Aktiviteten har vært laber, til gjengjeld har den vært til tider voldsom på andre arenaer. Skoleavslutning på to fronter, orienteringsfestival, hyttebyggingsinnspurt og jobbprosjektinnspurt over en lav sko. Puuuh!!

Men altså, ferie. Ettersom fjorårets ferie ble et mareritt av regn og ufyseligheter bestemte jeg meg tidlig for å gjøre noe med det. Det var jo ikke bare meg som plagdes i fjor, jeg snappet opp at også enkelte andre kunne ha interesse av en kvalitetsforbedring til i år. Derfor la jeg tidlig inn en bestilling på sol og varme i Sør-Norge fra ca 4. juli og en drøy måned framover.

Selv om enkelte andre synes å være noe bekymret, har jeg aldri mistet troen. Og nå kan det synes som om man har blitt hørt – her er i alle fall nyeste ferievarsel fra yr.no:

(klikk på så ser du bedre)

Jeg syns det ser ut som om bestillingen har kommet fram og er i ferd med å  bli effektuert, jeg!


Responses

  1. !!!!!!!!!!! Der kommer sommeren, som bestilt!
    😀

  2. Litt kaldere, dog, på mitt feriested – men soooool!

  3. Jepp, det lønner seg å være tidlig ute med å bestille! Går ut fra at det er solide garantiordninger også, slik at vi kan skyte ned Yr dersom det mot formodning ikke skulle slå til?

    På ditt feriested får du bare en litt svalende havbris i solsteiken, herlig! ;o)

  4. Det har jo vært fint i flere dager nå, men akk så kaldt drag i luften. Men du merker at det kommer seg nå, det er varmere.

    Jippi!

  5. Ja, det var kaldt på fingrene å sykle i morges. Supertrøye, vindjakke og langbukse hører liksom ikke helt hjemme i slutten av juni, men med slike utsikter kan jeg tåle de :o))

  6. Nei, det hører hjemme i april. Ikke i juni.

    Men vi holder da humøret oppe og håper på bedring :o)

  7. Oi, det må jeg si – hvis det stemmer, så kicker det inn en liten varmebølge til ferien!

    ah. Jeg tenkte du sjekket for sørlandet, jeg. Det var ikke fullt så vidunderlig her, men vi kan jo håpe…

  8. Ja, det gjør vi, Iskwew! :o)

    Alliene, du vet jo det at varmegradene på Sørlandet er bedre enn varmegradene på Østlandet. Så lenge sola steiker, og det skal den gjøre i uke 28 og 29, så er det bare å nyte livet ;o)

  9. Det ser ut til at bestillingen din kom fram, ja! Og det var visst litt finvær på lager fremdeles også.

    Selv har jeg lagt inn bestilling på et annet bosted, for finvær sendes visst ikke til Iowa. Vi har valget mellom for vått, for tørt, for varmt, for kaldt, for mye vind, for mye tordenvær, for mange tornadoer, eller diverse kombinasjoner av de ovenfornevnte.

  10. Er det ikke sånn det er i Statene da? Ingenting midt på treet, alt er svært i Usa. Også været. Annet bosted? Kom hit, da vel! ;o)

    Vi får se hvordan det blir. Fasiten har vi i september!

  11. Noen er mer ihuga værvarslingslesere enn andre – og jeg har blitt fortalt at her i Sør-Norge skal det bli ny hetebølge mot slutten av uka – for så å dratte ned igjen.

    Javel – tar det som kommer. Men så har jeg ikke ferie heller da.

    Godt vær til Goodwill, og Isk selvfølgelig.

  12. Tusen takk, og det samme til deg Tonita!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

