Publisert av: Skippern | august 25, 2008

Det er langt…!

Ja, det hadde han funnet ut, han som satt på med bilen min og meg fra Arendal til Lillehammer. Vi hadde kjørt langt, og lengre enn langt, og var på vei siste mila opp fra Lillehammer til Nordseter, da kom de bevingede ordene fra baksetet: «Det e’ langt til Lillehammer…..det e’…det e’ fleire mil!»

Han var ikke akkurat den som stod nærmest da kruttet ble oppfunnet.

Noen ganger kan man lure på om ikke det gjelder andre også. Meg selv, for eksempel.

Denne helgen har jeg løpt to o-løp, i Gjerdrum på lørdag og stafett på Larkollen på søndag. Men siden det er Birkebeinerrittet neste lørdag fant jeg ut at det var en god idè å sykle hjem til Lørenskog etter stafetten. Det blir en passelig langtur, fin oppkjøring til Birken. 6, kanskje 7 mil mente jeg det var. Litt langt, men pytt sann!

Som sagt, så gjort. Etter en ganske vel gjennomført etappe var det å drikke litt vann, skifte til sykkeltøy, sende resten av bagasjen med bilen og tråkke i vei. Fin stil, fint tempo, vinket kjekt til dem som skulle kjøre bil.

Triller fint og lett avgårde. Lett medvind, fine veier, liten trafikk. Men…var det så langt mellom Larkollen og Moss, da? Hmmm…tråkker videre. Øker farta litt.

Kommer til Moss, tråkler meg igjennom noen bygater, og sjekker computeren…25 km allerede? Og bare i Moss? Oisann!!

Videre går ruta via Kambo, Hølen og Vestby, og gjentatte km-sjekk forteller meg at anslaget på distanse må være feil. Og allerede langs Årungen i Ås merker jeg at beina er møre. To o-løp i «sekken» begynner å merkes. Fra Bunnefjorden og oppover mot Vinterbro er det en solid trøkk…

Langs Gjersjøen går det bedre, og når jeg passerer Hvervenbukta begynner jeg å lukte «snart hjemme». Så feil, så feil…og allerede passert 60 km! Opp Herregårdsveien er en VIRKELIG hard trøkk. Der svir det godt i lårene…holder på å ta feil på toppen og kjøre rett ned igjen, men tar meg inn og finner veien videre over Ekeberg og fram til Ryen.

Nå er jeg på kjente trakter, ved Bryn stasjon finner jeg «sykle-til-jobben» ruta mi, og tar de siste 15 km hjem på en akseptabel måte – og logger 91,7 km…

Det ble langt, ja. Det er langt fra Larkollen til Lørenskog. Det e’…det e’ fleire mil!!

Sliten, sliten, sliten…så får man bare håpe at kroppen henter seg igjen før helga, og Birken!

Responses

  1. Her er det vel ikke annet å si enn at du er splitter pine gal! Du skulle ha hoppet på toget et sted, vettu.

    Jeg kjenner blodsmaken bare av å lese posten!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

