Publisert av: Skippern | september 5, 2008

Pip-piiiip!

Jepp! Goodwill lever, og gir livstegn fra seg! Den som håpet at denne bloggen var i ferd med å gå under må tro om igjen, og den som fryktet det samme kan puste lettet ut.

Siden siste har det vært en aktiv periode i Goodwills tilværelse. Som nevnt i forrige post har det foregått en smule forberedelser til et heller lang sykkelritt oppi dalom, og det har naturligvis «tatt noe tid».

Men før den tid har det vært annen reisevirksomhet også. Jobben min tok med meg og 49 andre kollegaer på sosial teambuildingstur til Lofoten i tre samfulle dager.

Og for en opplevelse! Kjørte Lofastforbindelsen, via Svolvær til Henningsvær første dagen, rundet av med bading i sjøen (!), grilling og bytur. Neste dag dro vi videre utover, innom mange fascinerende steder, som stranda på Ramberg, utmarka i Eggum, fiskeværet Reine, og avsluttet helt ytterst, i Å.

 

Tilbake til overnatting i Svolvær, og siste dagen med båttur til Trollfjorden…sukk!! Skjønner at de amerikanske turistene roper «wow» av synet! Mating av havørna fra båten var et høydepunkt, selv om noen kanskje vil si det er ei turistfelle…vi syns det var storartet!

 

Hjem igjen på ettermiddagen, og bare for å snu på flyplassen og kjøre bil og sykkel til Rena, innstallere seg på madrass i gymsalen på Rena leir sammen med noen tusen andre. Grytidlig opp lørdag morgen, og startet avgårde på Birkebeinerrittet kl 0820. Hadde en herlig tur, og kom i mål kl 11.44 – strålende fornøyd!

 

Uken etter har av forståelig grunner vært mer laber. Det tar tid å lande etter slike opplevelser på så mange ulike fronter. Ta med i tillegg at det har vært godt over gjennomsnittet hektisk på hjemmefronten så skjønner man at det er deilig idag å kunne si:

Endelig freeeeeeedaaaaaaaag!!!!!

Responses

  1. Er det du som bader i isvannet?? *brrrr*

    Kjempeflotte bilder og stemningsrapport :o) Vi dukker opp så fort du skriver noe, vet du.

  2. Det er meg, ja. I Henningsvær. Med badebukse. Med to isbadere i muntert plaskende vannet og ti fotografer på brygga hadde ikke sleivkjeften mye valg!

    Lofoten var fantastisk. Bildene forteller bare en brøkdel, enda et bilde kan si mer enn tusen ord. Og jeg har over 200 bilder.

    Jeg skal tilbake!

  3. Hva slags kamera har du forresten? Du tar veldig gode bilder!

  4. Helt vanlig og ganske enkelt Sony digitalkamera, ikke noe spesielt. Men det er enkelt å ta bilder når naturen stiller med slike motiver!

    (Sportsbildene er ikke tatt av meg!)

  5. Det første bildet i denne posten er særdeles vakkert. Og du har tatt noen kano-bilder f.eks., som er knallfine.

    Det viktigste med å ta bilder er og blir å se motivene. Da spiller ikke kameraet i seg selv så stor rolle.

  6. Og jeg som ikke ville bade i det kalde vannet ved en strand nordafor Santa Barbara siste helg…
    Nå føler jeg meg skikkelig pysete, altså!

  7. Jepp! Skjerpings, hvis du skal leve opp til navnet SuperMarina!

  8. Nåja. Jeg greide da iallefall å svømme gjennom noen ganske imponerende bølger i Santa Monica i dag.
    Men jeg må innrømme at vannet der var rimelig varmt…

  9. Hmmm…vet du hva, Marina?

    Syns det høres ganske supert ut, jeg!

  10. Ja, Venice Beach er helt super!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

