Publisert av: Skippern | desember 30, 2008

Glede og smerte…

Idag er det en såret og lite vakker Goodwill som sitter i stua og ser på tv på årets nest siste dag.

Jeg hadde en strålende tur i Østmarka idag. Turskøytene var funnet fram, og etter en lett joggetur fra Losby til Mønevann kom jernene på og jeg kunne gli innover i fin fart.

Losbyvassdraget er et eldorado sommer som vinter. Sommerstid med bading og padling, vinterstid med skigåing eller skøyter. Som nå, med tykk stålis overalt. Helt herlig og helt ufarlig.

Innover bar det, over Mønevann, Fløyta, kilometerlange Røirivann, Krokvann. Opp til Tappenbergvann med jakthytta som kong Haakon brukte, og videre inn til Ørnåstjern. Nydelig. Life is good!

Da skjedde det. Idet jeg skulle gå i land for å spasere til neste vann oppdaget jeg plutselig at jeg lå på magen på isen. Og hadde vondt. I haka. Og det kom blod på isen, mye blod, og jeg skjønte at det var mitt.

Også så langt inne i marka…😦

Well…et par andre skøytere så meg og konstaterte at haka måtte sys. Dermed ingen vei utenom å returnere den veien jeg kom fra, kjøre på legevakten og legge seg på operasjonsbordet.

Fem sting, og stiv kjeve er fasiten. Mat er vrient men drikke går bra, og det er litt mat i en ekte halvliter, er det ikke?

Med andre ord – såret, men ikke knekt. I’ll be back!😉


Responses

  1. Nei, men stakkars deg da! :O

    Godt du fikk sydd!

  2. Vakker er du uansett!

    Men det der hørtes ikke godt ut. Bra du kom deg til legavakten og fikk ordnet opp. Ingen skade på kjeven?

    Jeg tror jeg anbefaler akevitt, altså.

  3. Ja, det var nok lurt, Undre. Hakespissen bør jo helst ta seg sånn nogenlunde ut, slik som den stikker seg fram😉

    Tusen takk, Iskwew!🙂 Kjeven er stiv og øm, men virker ok, heldigvis. Akevitt noteres som et hot tips for kvelden i kveld!😉

  4. Akevitt er medisin mot det meste ;o)

  5. Oj – stakkar. Håper noen pusler med deg, – så lenge som det trengs. *mental pusling oversendes*

    Får du sånn kjekk kløft i haka nå? Det kan være ganske stilig.

    Siden jeg er så moderlig av meg vil jeg anbefale skikkelig kyllingsuppe også, ikke bare øl og akevitt selv om det er god trøst og næring. – Kyllingsuppe er sykekost som gir styrke og tilbakevendende helse. (As every Jewish mother knows – bare hør på Philip Roth for eksempel)

  6. Mental pusling mottas med takk! Kløft i haka vet jeg ikke om jeg får men kanskje fippskjegg for å skjule arret?

    *tips om kyllingsuppe noteres med stor interesse*


Legg igjen en kommentar

Kategorier

