Publisert av: Skippern | februar 16, 2009

Himmelen

Jeg har vært i himmelen!

Altså. Ikke sånn å forstå at jeg har fått en åpenbaring, blitt frelst, eller vært døden nær og sett lyset. Neida.

Jeg har bare vært på Sørlandet en tur, besøkt familien, far, mor, lillesøster og en tante. Og siden det for en gangs skyld er vinter på Sørlandet tok jeg med meg skiene, i håp om å kunne få meg en tur i de gamle kjente løypene.

Min far var litt sliten, så på lørdag morgen sendte han meg avgårde til Øynaheia, en halvtimes kjøring fra Arendal. En kald morgen, minus 15, men skyfritt, strålende sol og nypreparert løyper.

For en tur det ble! Gikk hele langrunden to ganger, og brukte den andre runden til å fotografere litt. Minnene om denne fantastiske turen måtte sikres, og jeg vil gjerne dele også.

Sånn var det!

dsc05396-large

Bjønnskjeggmyra

dsc05400-large

Topdalsheia

dsc05403-large

Mere Topdalsheia

dsc05406-large

Mot Øyna, og løypas start- og sluttpunkt.

Sørlandet er ikke bare et sommerrike, det kan også være et himmelrike vinterstid!


Responses

  1. Er litt treig nå om dagen.
    Det var da noen helt utrolig lekre bilder.
    Blir det bare kaldt nok der sydpå og snø i tillegg er det ingenting som kan slå det.
    Lekkert, – berre lekkert!

    Tonita
    (jeg har en wp id og en annen blogger, – dermed går det litt over stokk og sten – ikke nok snø)

  2. Tone, jeg har gått på ski de fleste steder i Norge, men det er ingenting som slår det stedet der!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

