Publisert av: Skippern | mai 15, 2009

En fredag i mai – og en anbefaling

Solen skinner, det er fredag midt i mai, lønna er en snartur innom konto og det gjelder å bruke av den mens den er der! Derfor blir det en livlig ettermiddag, med pubrunde her og pubrunde der, nattbuss hjem og sove lenge i morgen. Gleder meg!

En pubrunde på en fredag kan anbefales. Men det er ikke det jeg tenker på når jeg snakker om anbefaling i dag. Det er noe helt annet.

Det er Mobbebloggen.

mobbebloggenDet er Curly som har dratt igang dette prosjektet, som egentlig er et bokprosjekt, men som like mye ser ut til å bli en kjedereaksjon av et bloggeprosjekt. Etter at Curly dro igang bloggen, og selv publiserte saken som kanskje utløste hele prosjektet, fulgte Virrvarr opp med et innlegg som tok pusten fra alle. Det er nok ikke mange som sitter med tørre øyne etter å ha lest denne posten, jeg gjorde i hvertfall ikke det.

Virrvarrs innlegg utløste et skred av reaksjoner fra mennesker som sitter med tilsvarende opplevelser og dyrekjøpte erfaringer. Jeg tipper Curly får litt av en jobb med å avgrense innholdet i boka, for det er mye, og det er neppe plass til alt. Men likevel – dette temaet er så viktig at jeg oppfordrer alle som kommer innom her haos meg og leser dette til også å titte innom Mobbebloggen, Virrvar og Curly, enten for å bidra med sin historie, eller bare for å gi sin støtte.

Mobbeofrene fortjener at vi viser at vi bryr oss, og at vi er tydelige på at det er mobberne som er å bebreide, ikke ofrene.

Kjære Curly, Virrvarr og dere andre som står fram med historiene deres – dere er helter!

Responses

  1. Åh! Nå ble jeg glad 🙂 Tusen takk!
    Du er verdens beste Goodwill!

    Håper du koser deg ute i kveld 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

