Publisert av: HåkonH | oktober 3, 2009

Huskaldt

Det er den dagen. Den første kalde dagen om høsten. Det er ca 1,5 grader ute, det regner. Soveromsvinduet har stått oppe om natten for å slippe inn frisk luft til å sove i.

Den friske men kalde luften har erobret hele huset. Vegger og gulv er gjennomkalde.

Det er lørdag, og jeg skal ingen steder. Bare være hjemme. Det er huskaldt. Jeg fryser.

Må fyre i peisen, tror jeg.

Og begynne å se i neste sommers sydenkataloger


Svar

  1. Gode strategier! Peis+sydenkataloger.

    Det er rart når den første kulden kommer. Uansett hvor mye varme du setter på, blir det ikke varmt. Det er skikkelig hustrig, inne og ute. Frem med pledd, tøfler og te. Sitte foran peisen og lese sydenkataloger.

    Forbausende likt det jeg gjør 😉

    • Det hjalp godt å fyre da. Peisvarmen fikk sette seg godt i løpet av dagen 🙂

  2. Kjære dere:

    ULL!

  3. Sukk. Det er fortsatt like kaldt.. Og nå legges det ut enda flere turer sydover…

  4. Og nå er det til og med fredag!! HURRA!! 🙂

  5. …ja, og jeg har endelig fått nok ved i huset! Pizza, rødvin og peisbål i kveld :o)


Legg igjen en kommentar

Kategorier