Publisert av: HåkonH | november 11, 2009

November…

…den mest høstlige av dem alle.

Det er mørkt om morgenen når man drar på jobb, det er mørkt om ettermiddagen når man kommer hjem, ikke noe snø på bakken som lyser opp, bare mørk høst. Fyr på peisen hadde vært noe, men det får jeg ikke til her på jobben. Morgenkaffe foran peisen, det hadde vært noe! Hører du, jobben! Hva blir det til, skal vi ha noe kos her, eller?

Neida, det går jo ikke. Og det gjør ikke noe, for dagslyset kommer idag også, morgenkaffen med gode kollegaer var hyggelig, og det noen ganger litt uforståelige systemet som definerer meg kommer så smått i gang og fungerer.

Forkjølelsen sitter i, men det er bedre å være på jobb enn å sitte hjemme. Dét er kjedelig, det. Prøvde én dag denne uka, og holdt på å gå på veggen. Tar det som et tegn på at jeg er frisk nok til å være på jobb istedet, jeg.

I november.

Og da skjer det: Noen, ett eller annet sted, kommer på den glupe idéen å slenge ut en tanke om en lang-weekend i Athen i mai, med Kristi Himmelflygare, inneklemt dag og søttendemai. Ledsaget av det bildet her:

retsina i athen

…og jeg fikk umiddlebart også noen andre assosiasjoner:

gresk mat

…sukk – hvor ble det av arbeidslysta???


Svar

  1. Problemet er bare at ofte november også kommer samtidig med lite penger, og reiselysta og lommeboka er sjeldent venner på dette tidspunkt.

  2. Ja, og det er dessuten så himla langt fram til de gode, varme dagene – men kanskje bare det å drømme litt hjelper? Ihvertfall bittelitt?

    🙂

  3. Det hjelper ALLTID å drømme.. Men det hadde hjulpet innmari mye mer om det liksom ramla ned en sydenbillett i fanget mitt…

  4. Ja…en sånn en med avreise I MORGEN og med beskjed fra både arbeidsgiver og familie at det erhelt ok og YTTERST VELFORTJENT at man drar…og en god slump med LOMMEPENGER med som bonus…

    Please? Dette er min enkle bønn idag…

    • åh… la den bare dale ned i dag…

      • Jeg er til og med tilbøyelig til å folde mine hender i bønn…

  5. Hei.
    Jeg sniker meg bare innom og hilser på.
    Kommer tilbake litt senere og leser litt her inne hos deg. Lenge siden du var å se på B&C nå…
    🙂

  6. Ikke så lenge siden som du tror – jeg var der forrige fredag – men det var ikke du…

    Kos å se deg her også, kom gjerne tilbake! :o))

  7. Goosh!

    Det der hørtes helt genialt ut!

    Du får herved en klar melding fra meg: Du har FORTJENT å ta en slik langhelg til Athen, ikke bare fortjent; det er PÅKREVET at du sporenstraks tar til vettet og bestiller den turen. Regner vel egentlig med at du har bestilt allerede, når jeg tenker meg om.

    Betale kan man siden. Noe skal man jo bruke pengene på, eller hur?

    God tur!

    • Aaahh – denne skal jeg bruke når jeg blir spurt om jeg virkelig har fått lov til dette: «Ja, Maria sa det, se bare her!!!»

      Tusen takk!!!

      • Hehehe…absolutt!

        Sannhetsvitne er mitt mellomnavn 🙂

  8. Åh!
    Nå som det er 15 minus ute, så ikke dette akkurat vondt ut….

    Athen er forlokkende 15 minus eller ei.
    🙂

  9. …samme dagen som vakre Gsmil proklamerer at Thassosbilletten er i boks… Sukk…!

    • Thihi… Dagens lykke 😉

  10. Du altså! Kanskje det blir meg som bestiller naboleiligheten! 😉


Legg igjen en kommentar

Kategorier