Publisert av: HÃ¥konH | september 26, 2007

Like seg selv?

Ja, det og intet mindre er utfordringen fra Tonita fra Tromøya, som utfordrer meg til å liste opp 7 ting jeg liker med meg selv.

Det er søren hakke meg ikke lett! Også skal jeg utfordre 10 andre bloggere i tillegg? Men hvordan vet jeg hvem som har fått og hvem som ikke har fått denne utfordringen tidligere?

Men der definerer jeg at jobben min er å utfordre, og hvis den utfordrete allerede har møtt utfordringen fra andre, så er det ok 🙂

1. Jeg liker at jeg stort sett klarer å la små ting forbli små.

2. Jeg liker at jeg stort sett klarer å få ungene mine til å gjøre det de skal uten å kjefte på dem.

3. Jeg liker at jeg er høy (det er ofte temmelig praktisk, faktisk)

4. Jeg liker smilet mitt. Jeg syns det er ganske fint, og jeg deler det gjerne med andre 🙂

5. Jeg liker vekten min, den syns jeg er akkurat passe.

6. Jeg liker at jeg er glad i å løpe i skogen. Det er godt for sjelen, nemlig.

7. Jeg liker at jeg har klart å komme igjennom denne lista.

…dette ble hurten og sturten, fort og gæli, sju nevnt, flere glemt. Men sÃ¥nn er vel livet ogsÃ¥, egentlig?

Men så var det resten da, utfordre 10 andre bloggere til å gjøre det samme! Kjenner jeg 10 andre bloggere da? Og som ikke allerede har gjort denne øvelsen?

Dere fÃ¥r ha meg unnskyldt…men det er Tonitas skyld altsÃ¥, det var hun som lokket meg ut pÃ¥ dette, sÃ¥ hvis dere ville være sÃ¥ snille: Iskwew, Tiqui, Alliene, Skorpionkvinnen, Sukkerspinnengelen, Avil, Undre, Milton, HvaHunSa, Marina?

…og om dere allerede har vært igjennom dette, eller ikke vil, sÃ¥ er det helt i orden 🙂


Svar

  1. Jeg er sikker på at det er minst 10 ting til du kunne ha skrevet :o) Hvis du ikke får det til, kan jeg alltids hjelpe deg.

    Det meme’et trenger litt betenkning og inspirasjon. Men det kommer muligens et svar etterhvert.

  2. Iskwew…du er snill, du! 🙂

  3. Jeg er sannferdig :o) Og snill med de snille, det er jeg jo.

  4. Hvis Iskwew, Tiqui, Alliene, Skorpionkvinnen, Sukkerspinnengelen, Avil, Undre, Milton, HvaHunSa eller Marina ikke har lyst, kan jeg godt være backup, for jeg har kjempelyst.

  5. Da er du hjertelig velkommen! Positive mennesker settes stor pris på i denne bloggen! :-))

  6. Hjelp! Meme! Jeg er ikke flink på sånn! Mona, be my guest!

  7. Aah Undre! Ikke så beskjeden da! Du er flink til alt du! 🙂

  8. Skal prøve Ã¥ svare, nÃ¥r jeg kommer over det Ã¥ ha alle de gale allergiene for denne tiden pÃ¥ Ã¥ret…

  9. Hurra og tusen takk, Undre!

    Altså, syv ting jeg liker ved meg selv. Jeg håper det ikke blir lett.

    1. Jeg liker at jeg er positiv og blid.

    2. Jeg liker at jeg har greid å få ungene til å bli glad i skogen, idrett, fjellet, skolen, hverandre og meg.

    3. Jeg liker at jeg er veldig effektiv når jeg må gjøre kjedelige ting som å rydde og vaske.

    4. Jeg liker at jeg er spontan og ganske lite redd for utfordringer, selv om det fører til at jeg gjør de mest idiotiske ting uten at jeg rekker å tenke meg om.

    5. Jeg liker at jeg er flink til å snakke med mennesker.

    6. Jeg liker at jeg greier å lure folk til å tro at jeg er lur og smart.

    7. Jeg liker at jeg har såpass selvtillit at jeg stort sett sier hva jeg tenker selv om det tross alt ikke er så lurt og smart.

    Takk for at jeg fikk være med på leken. 🙂

  10. Hvis alle trekker seg, kan jeg godt finne 70 ting jeg altså.

  11. Herlig, Mona! Me like!

    Men du mÃ¥ legge dette i din egen blogg – og utfordre 10 andre! Hehe…for hvis ikke kommer visstnok all verdens mulige og umulige ulykker til Ã¥ ramme deg!

    Hvis du tror pÃ¥ sÃ¥nt tull da… 😉

  12. Om å være tilfreds med seg selv

    Goodwill har bitt på et meme og sendt det videre, blant annet til meg. Oppgaven er å liste opp 7 punkter man liker ved seg selv. Han synes ikke det var lett, mens Mona tilbød seg å liste opp 70, om ingen andre fant på noe å skrive. Det siste synes jeg …

  13. Hva tror du?! Selvsagt tror jeg på sånt tull, noe annet skulle tatt seg ut.

    Utfordringen er tatt, og du kan markere svarene dine og trykke Ctrl C nå først som sist. 🙂

  14. Eg har svart, riktignok etterå ha oppdaga at eg var tagga av Mona, men likevel. No har eg liksom svart deg og. 😉

  15. […] sÃ¥ rørande ny i blÃ¥ggebyen og skriv sÃ¥ fint, sÃ¥ fÃ¥r eg heller delta i eit meme. Dessutan har Goodwill spurt om det same. Og nÃ¥r to slike godlyndte sjeler set dei nydelege augene i deg, kan du liksom […]

  16. Gode, gode Avil 🙂

  17. Gode, gode, gode Avil! 🙂

  18. Goodwill: bra gjort! Tonita er ikke egentlig fra Tromøya da, ikke en ekte tromøygeit, – bare en med røtter, ett Ã¥rs skole, og utallige somre der.

    Så flott at Mona stormet støttende til når Undre ikke hadde lyst akkurat nå!
    Og så herlig Mona at du godt kunne fortsette med mange flere gode ting. *Liker Mona*
    Riktig at skylden er min, Goodwill – men jeg tror overhodet ikke det at ligger noen skumle uutalte trusler bak slike tagginger… Vil ikke tro slikt.
    Men Рdet var akkurat den biten jeg selv likte d̴rligst da jeg var blitt tagget av Betty med dette memet.

    – Og Goodwill, – du klarte jo utfordringen rimelig bra uten Ã¥ «ramme» for mange av de andre jeg hadde tagget. Men hadde du ønsket Ã¥ sikre deg skulle det ikke mer til enn Ã¥ ta en titt hjemme hos meg. Da hadde du sett hvem det var som var utfordret.

  19. Kjære tonita. Jeg prøve å skrive noe i bloggen din, men jeg fikk det ikke til. Jeg får bare til hvis det står wordpress der oppe i den hvite stripa. Beklager nok en gang.

  20. Går det ikke an å gå inn og rette på sine egne innlegg når man snaker pakis engang?
    Jeg prøvde Ã¥ skrive i bloggen din, tonita. Prøvde – prøvde – prøvde.

  21. Det spørs om ikke du må levere rettskrivning i første forsøk, Mona. På den annen side er det takhøyde i Goodwillbloggen. Også for skrivefeil 🙂

  22. Tonita, jeg syns du kvalifiserer godt inn som Tromøygeit, selv om du ikke er derfra. Det er entusiasmen som teller 🙂

    Omtrent som Kennedy sa det, bare at han var en Berliner. Nesten det samme…!

  23. Og nå har jeg endelig svart på tagginga her!
    🙂

  24. Takk for tagging! Skal bare tenke litt først…

  25. SÃ¥ fikk jeg reddet Tiqui fra spamfilteret denne gangen – men det er da noen underlige skrifttegn du bruker der borte? 🙂

  26. Bra, Skorpionkvinnen og Sukkerspinn!

  27. Noen mÃ¥ lære meg hvordan man tagger. Jeg lenker som før? MÃ¥ jeg inn til hver enkelt og si «jeg har lenket deg»?

  28. Læremester Goodwill says:
    Det skal være nok å lenke, så skal det komme trackback eller pingback eller noe sånt til den du tagger. Det funker i hvertfall mellom wp-blogger, men det er mulig det går litt dårlig med enkelte andre typer blogger?

    Undre har forøvrig lagt ut en rekke meget nyttige krasj-test-kurs for wp-bloggere!


Legg igjen en kommentar

Kategorier