Publisert av: Skippern | mars 18, 2008

Eeehh – Lars?

Hva er det egentlig du tenker nå?

Dagen etter at Erna Solberg går ut med at hun som Høyres partileder sier at hun vil kreve statsministerposten i en eventuell borgerlig regjering etter valget neste år rykker Lars Sponheim ut og sier at «Nei, Erna Solberg egner seg ikke som statsminister. Jeg vil heller ha Per Kristian Foss som statsminister.»

Dette må da være en effektiv måte å skyte ned et borgerlig regjeringsalternativ på? Så til de grader å vise mistillit til samarbeidspartnernes fremste ledere? Fra før har han jo gjort det klart at det er helt uaktuelt for Venstre å gå i regjering med Frp – mens Siv Jensen på sin side har gjort det like klart at Frp ikke vil støtte en regjering de ikke er med i.

Og disse er det altså som harselerer med den rød-grønne regjeringen og kaller dem kaoskameratene?

*rystet*


Responses

  1. *humre*

    Så vidt jeg vet vil ikke Per Kristian Foss være nestleder lenger en gang. Da er det jo snedig å lansere ham som statsminister.

    Lars blir vel vaffal ikke statsminister? Vil ikke tro det, nei.

  2. Kanskje det er morsommere å være statsminister enn nestleder?

    Lars blir ikke statsminister. Alt er selvsagt mulig, inntil det er motbevist, men jeg tror ikke akkurat at han styrker sine egne muligheter på denne måten. Jeg tror ikke han lokker velgere til partiet sitt engang.

  3. Han er virkelig ikke Statsminister-materiale. Sponheim altså. Det er helt sikkert.

    Jeg tror ikke det vil være naturlig for Høyre på noe vis og ha en annen statsministerkandidat enn Erna.

  4. Det tror ikk ejeg heller. En statsminister bør være en samlende karakter, og det tror jeg hun kan være – i motsetning til andre både i Høyre og de andre partiene på borgerlig side.

  5. Hehehehe. Jeg hørte det der på radioen. Mr Sponheim må ha enormt dårlige politiske rådgivere eller så nekter han å høre på _noen_av_dem.

    Hadde den borgerlige sida nå satt Erna i førersetet og bare lent seg tilbake til september 2009, hadde de glatt glidd inn i regjeringsposisjon. For all del, jeg er sosialist, men den sittende regjeringa har ikke gjort en god jobb i forhold til å sanke stemmer til neste valg. Virkelig_ikke.

    Man kan nesten undre seg på om ikke Sponheim må gå om kabalen skal gå opp blant de borgerlige. Eventuelt blir det FrP som danner mindretallsregjering?

  6. Mr. Sponheim er sin egen rådgiver i alt tror jeg. Partieier som han er.

    Jeg syns heller ikke de rødgrønne har lyktes så godt som jeg håpet. For mange tabber, for lite rutine. Særlig SV har snublet mye, til alment skue.

    Men jeg tror ikke alternativet på en andre siden er bedre. Langt i fra. Og nå har altså Mr. Sponheim demonstrert klart og tydelig at kaoskamerater fins, også på borgerli side.

    Det kan bli en interessant valgkamp!

  7. Kaos blir det vel, uansett hvem som vinner valget, og uansett hvem som blir statsminister?
    Så hvis Sponheim ikke liker Solberg, så burde han vel støtte henne som statsminister, sånn at han senere kan skylde på henne for elendigheten de steller i stand? Eller var det kanskje derfor han mente Foss burde bli statsminister`

  8. Hehe – den logikken syns jeg var så vanskelig å følge – etter en påskepils i solveggen i Danmark – at jeg tror jammen Sponheim tenker slik!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

