Publisert av: Skippern | mars 22, 2007

Drømmeland…

Idag er Goodwill sliten. De siste ukene har programmet vært mer enn spekket, derfor har jeg allerede nå på torsdag begynt å glede meg til fredagsnedtrappingen.

Da passer det fint å drømme seg bort litt, til ferien og til mulige reisemål. Det fine med å drømme er nemlig at det ikke koster noe, dermed kan man drømme seg til de mest eksotiske og fjerntliggende stedene som fins – helt kostnadsfritt.

Dagbladet bringer idag en liste over årets ti heteste reisemål, fra reisemagasinet Condé Nast Traveller:

  1. Beijing, Kina
  2. Itacaré, Brasil
  3. Puebla, Mexico
  4. Gabon, Afrika
  5. Istanbul, Tyrkia
  6. «Estancias» i Argentina
  7. Macau, Kina
  8. Den Dominikanske republikk
  9. Ljubljana, Slovenia
  10. Miami, Florida

Mye for enhver smak her, om enn ikke for enhver lommebok. I hvertfall ikke min. Men jeg er god på å drømme! Skulle jeg plukket ut noen tror jeg Brasil kom høyt opp, eller hva Iskwew? Leke cowboy i Argentina eller europeer i Ljubljana kunne jeg også godt tenke meg.

Florida? Miami Vice? Don Johnson? Tror ikke det…

Og hvor er det blitt av greske øyer?

Men det blir nok innenlands i år. Og en drøm om Hellas neste år :-))

Responses

  1. Bahia, og eventuelt Itacaré (som jeg ikke kjenner til), bør være høyt oppe på enhver liste. Argentina også.

    Jeg tror de greske øyene er for «been there, done that» for slike lister. Men det betyr slett ikke at de ikke bør være på enhver liste. Det er jo litt som Brasil, bare nærmere :o)

  2. En gang skal jeg dra til Brasil. Helt sikkert.

    Hellas er selvsagt ikke trendy nok til en sånn liste. Men jeg syns ikke det er «been there, done that» heller. Hellas er av de stedene jeg syns det er godt å komme tilbake til. Det trenger ikke være ultraspennende for å være godt. Komme hjem, liksom.

    Omtrent som Brasil for deg 🙂

  3. Det er «been there, done that» for de noe pretensiøse menneskene som setter opp slike lister. Men det betyr ikke at det faktisk er det :o)

    Det er så lenge siden jeg har vært i Hellas at jeg bør ta en tur.

  4. Ja den lista var litt über-pretensiøs for oss med med vanlig slunkne lommebøker…
    Men Hellas burde vært med! Jeg var der flere ganger på 80-tallet, så et langt opphold før barna ogjeg endelig dro dit i -04. Da føltes det nesten som å komme hjem, det var bare herlig.

  5. Ja, det må jo være noe der, siden så mange drar tilbake om igjen og om igjen ti lsamme stedet år etter år. Det er noe mer enn sol, sand og vann.

    Det er menneskene, kulturen og livsfilosofien der som gjør at det føles «hjemme». De lever slik vi skulle ønske at vi kunne gjøre selv.

  6. Ja, grekerne er stolte, vennlige og gjestfrie. Og så er det lyset, luktene, smakene. Og den avslappende stemningen…jeg begynner å lengte her jeg sitter!

  7. Da er det bare en ting å gjøre, løp og bestill!

  8. Nei, i år blir det ikke Hellas….


Legg igjen en kommentar

Kategorier

